Pełny opis
Widok pełny Opis
Wysokiej klasy wierność dźwięku dzięki czterem przezroczystym przedwzmacniaczom
Łącząc wysokiej klasy obwody analogowe z najnowocześniejszą technologią konwersji cyfrowej, zbalansowane wejścia/wyjścia TRS i XLR Fireface 802 FS, wraz z wyjściami słuchawkowymi, zapewniają wyjątkowo niski poziom szumów i zniekształceń. Dzięki przetwornikom A/D i D/A działającym z częstotliwością do 192 kHz, gwarantowane jest odtwarzanie w wysokim zakresie dynamiki. Doskonały SteadyClock FS interfejsu zapewnia najnowocześniejszą konwersję AD/DA, nawet przy użyciu zewnętrznego źródła zegara.
Wyposażony w cztery przezroczyste przedwzmacniacze, Fireface 802 FS zapewnia nieskazitelną jakość dźwięku dla mikrofonów i instrumentów. Przedwzmacniacze te zawierają konwertery o niskim opóźnieniu i są oparte na wysokiej klasy technologii przedwzmacniaczy OctaMic II. Oferują one minimalne zniekształcenia, wysoki stosunek sygnału do szumu i liniową charakterystykę częstotliwościową, dzięki czemu nadają się do szerokiego zakresu zastosowań. Przednie wejścia mogą również działać jako wejścia Hi-Z, umożliwiając bezpośrednie podłączenie gitar i innych instrumentów bez konieczności stosowania dodatkowego sprzętu.
Wyjątkowa elastyczność dzięki wysokiej klasy technologii zegara
RME Fireface 802 FS to wyjątkowy interfejs audio USB, który wyniesie Twoją konfigurację nagrywania na nowy poziom. Dzięki bardzo niskim opóźnieniom i stabilności sterowników RME, interfejs ten zapewnia profesjonalną wydajność. Dołączona technologia SteadyClock FS zapewnia tłumienie jittera dla krystalicznie czystego dźwięku. Ponadto Fireface 802 FS oferuje w pełni autonomiczną funkcjonalność i działa bezproblemowo zarówno na Windows PC, jak i Mac.
Fireface 802 FS posiada nowo opracowaną płytkę analogową i cyfrową, zapewniającą zwiększoną wydajność i zaawansowane funkcje. Płyta analogowa oferuje wyjścia analogowe ze sprzężeniem DC oraz najnowocześniejsze konwertery AD i DA. Na płycie cyfrowej można znaleźć zaktualizowane, zaawansowane technologicznie komponenty, które zapewniają nowe, ekscytujące funkcje.
Szeroki zakres opcji łączności, w tym wyjścia słuchawkowe
Panel przedni Fireface 802 FS jest wyposażony w cztery wysokiej jakości wejścia combo XLR/TRS. Wejścia te z łatwością obsługują sygnały mikrofonowe, instrumentalne i liniowe. Dodatkowo, dwa stereofoniczne gniazda słuchawkowe o poziomie wyjściowym +17 dBu zapewniają wystarczającą głośność nawet dla słuchawek o wysokiej impedancji.
Na tylnym panelu Fireface 802 FS znajduje się szeroka gama opcji łączności. Dostępne są wejścia/wyjścia MIDI i Word Clock, dwa optyczne wejścia/wyjścia ADAT, wejście/wyjście AES/EBU oraz osiem zbalansowanych wejść i wyjść analogowych o poziomie liniowym. Zaktualizowany tryb Multi-Mode umożliwia nawet działanie wejść/wyjść ADAT jako oddzielnych optycznych wejść i wyjść SPDIF obok wejść/wyjść AES. Dla dodatkowej wygody zapewniono port USB A do bezpośredniego połączenia z opcjonalnym ARC USB.
Sprzężone prądem stałym wyjścia liniowe sprawiają, że Fireface 802 FS jest idealny do sterowania syntezatorami modułowymi i innym sprzętem studyjnym. W przeciwieństwie do wyjść sprzężonych prądem zmiennym (AC), które można znaleźć w wielu innych interfejsach, wyjścia sprzężone prądem stałym (DC) zapewniają, że napięcia sterujące (CV) i informacje Gate mogą być dokładnie przesyłane do syntezatorów modularnych, takich jak Eurostojak i Moog/MOTM/Synthesizers.
W komplecie z pakietem oprogramowania, w tym mikserem DSP TotalMix FX
Fireface 802 FS jest dostarczany w pakiecie z potężnymi aplikacjami do miksowania, monitorowania i pomiarów. Mikser TotalMix FX DSP oferuje wszechstronne opcje routingu i monitorowania, umożliwiając tworzenie wielu pozbawionych opóźnień miksów monitorowych z korektorem, dynamiką, reverb i delay. Interfejs zawiera również DigiCheck Analyzer, który umożliwia precyzyjny pomiar i analizę cyfrowych danych w obu kierunkach.
Konstrukcja zgodna z klasą
Działając zarówno w trybie USB 2 opartym na sterownikach, jak i w trybie Class Compliant, Fireface 802 FS oferuje elastyczność i kompatybilność. Tryb Class Compliant jest natywnie obsługiwany przez systemy operacyjne, takie jak Windows, Mac OSX i Linux. Nie są wymagane żadne własne sterowniki, co zapewnia bezproblemowe rozpoznawanie urządzenia. Interfejs ten obsługuje USB 2.0 w trybie Class Compliant, umożliwiając pracę bez sterowników w systemach Linux, Mac i iPadOS.
Pilot zdalnego sterowania ARC USB (brak w zestawie)
Aby wygodnie sterować Fireface 802 FS, można podłączyć opcjonalny ARC USB. Ten pilot zdalnego sterowania USB 1.1 MIDI bezpośrednio łączy się z oprogramowaniem TotalMix FX, zapewniając 15 przypisywalnych i podświetlanych przycisków, pokrętło enkodera i gniazdo przełącznika nożnego. ARC USB jest kompatybilny zarówno z Windows, jak i Mac OS X, a TotalMix FX automatycznie go wykrywa i komunikuje się z nim w celu łatwego sterowania interfejsem.
Fireface 802 FS można konfigurować i kontrolować bezpośrednio za pomocą iPada, pilota MIDI lub ARC USB. Dzięki 6 gniazdom pamięci do trwałego przechowywania konfiguracji, interfejs może działać niezależnie od komputera. Może nawet przekształcić się w różne urządzenia za pomocą prostego naciśnięcia przycisku, dzięki funkcji samodzielnego działania.
Co wchodzi w skład zestawu
- Fireface 802 FS
- Kabel USB 2.0, 1,8 m (6 stóp) USB-A/B
- Przewód zasilający
- Instrukcja obsługi
- 1 kabel optyczny (TOSLINK), 2 m (6,6 ft)
- 4 gumowe nóżki samoprzylepne
Cechy
- Wszystkie ustawienia można zmieniać w czasie rzeczywistym
- Możliwość wyboru wielkości bufora/latencji od 48 do 8192 próbek
- 8 kanałów 96 kHz/24 bity Nagrywanie/odtwarzanie przez ADAT optyczny (S/MUX)
- 4 kanały 192 kHz/24 bity Nagrywanie/odtwarzanie przez ADAT optyczny (S/MUX4)
- Tryby zegara master i slave
- Automatyczne i inteligentne sterowanie zegarem master/slave
- Niezrównany Bitclock PLL do synchronizacji audio w trybie ADAT
- Funkcja SteadyClock zapewniająca odporny na zniekształcenia jitter, superstabilny zegar cyfrowy
- Technologia DDS pozwala na dowolne ustawienie częstotliwości próbkowania
- Funkcja SyncAlign gwarantuje wyrównanie próbek i brak zamiany kanałów
- Funkcja SyncCheck testuje i raportuje stan synchronizacji sygnałów wejściowych
- TotalMix pozwala na submiksy bez opóźnień i doskonałe bezpośrednie monitorowanie ASIO
- TotalMix: 1800-kanałowy mikser z 46-bitową rozdzielczością wewnętrzną
- TotalMix FX zawiera 3-pasmowy EQ, Low Cut, Reverb, Echo, Compressor, Expander i Auto Level
- Wejścia/wyjścia MIDI obsługują 16 kanałów szybkiego MIDI o niskim poziomie zniekształceń jitter.
- Zawiera 2 wyjścia słuchawkowe o wysokiej mocy i niskiej impedancji
- DIGICheck DSP zapewnia sprzętowy miernik poziomu, obliczanie wartości szczytowej i RMS
Specyfikacja
Analogowe
AD, wejścia liniowe 1-8, tył
- Wejście: 6,3 mm TRS, elektronicznie zbalansowane
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ LoGain: 116 dB (AES17), 118 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ +4 dBu: 115 dB (AES17), 117 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 8,9 Hz - 20,4 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 4,3 Hz - 45,2 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 3 Hz - 89 kHz
- Filtr: Krótki Delay Sharp, 5 / 5 / 6 próbek delay
- THD @ -1 dBFS: < -120 dB, < 0,0001 procenta
- THD+N @ -1 dBFS: < -110 dB, < 0,00032 procenta
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Maksymalny poziom wejściowy: +19 dBu
- Wejście: 6,3 mm gniazdo TRS, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa przy 1 kHz: 10 kOhm niezbalansowana, 10,6 kOhm zbalansowana
- Czułość wejściowa przełączana pomiędzy Lo Gain i +4 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ Lo Gain: +19 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Zmienne wzmocnienie cyfrowe: 0 do +12 dB
- Minimalny poziom dla 0 dBFS: +1 dBu, -1,2 dBV
Wejścia mikrofonowe 9-12, przód (jak AD, ale):
- Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 3,4 kOhm
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 113 dB RMS nieważone, 116 dBA
- Zakres wzmocnienia: 54 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +10 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +60 dB: -44 dBu
- DIODA LED CLIP: 0 dBFS
- DIODA LED SIG: -42 dBFS
Instrument In 9-12, przód (jak AD, ale):
- Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 3,4 kOhm
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 113 dB RMS nieważone, 116 dBA
- Zakres wzmocnienia: 54 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +10 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +60 dB: -44 dBu
- DIODA LED CLIP: 0 dBFS
- DIODA LED SIG: -42 dBFS
DA - Stereo Monitor Output Phones (9-12) (jak DA, ale):
- Wyjście: 2 x 6,3 mm TRS stereo jack, niezbalansowane
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS: +17 dBu
- Maksymalna moc na kanał przy obciążeniu 32 Ohm, 0,02 procent THD: 200 mW (2,5 Vrms, +10 dBu)
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 116 dB (AES17), 118 dBA
- Impedancja wyjściowa: 2 Ohm
DA, wyjście liniowe 1-8, tył
- Gniazdo TRS 6,3 mm, serwo-zbalansowane
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ HiGain: 116,5 dB (AES17), 118,5 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ +4 dBu: 116 dB (AES17), 118 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -10 dBV: 107 dB (AES17), 109 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 0 Hz - 20,2 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 0 Hz - 44,6 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 0 Hz - 77,5 kHz
- THD+N: < -110 dB, < 0,00032 procenta
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Przełączany poziom wyjściowy Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV (+4,2 dBu)
- Impedancja wyjściowa: 75 Ohm
MIDI
- 1 x MIDI I/O przez 5-pinowe gniazda DIN
- Izolowane galwanicznie przez wejście sprzężone optycznie
- Tryb wysokiej prędkości: Jitter i czas reakcji typowo poniżej 1 ms
- Oddzielne 128-bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia
Cyfrowe
- Zegary: Wewnętrzne, ADAT In, AES In, SPDIF In, Word Clock In
- Tłumienie jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (> 1 Hz)
- Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję AD i DA: bliski zeru
- PLL zapewnia zerowy dropout, nawet przy jitterze powyżej 100 ns
- Cyfrowy Bitclock PLL dla bezproblemowej pracy z różnymi prędkościami ADAT
- Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz
Wejścia cyfrowe
AES/EBU
- 1 x XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp)
- Zgodność ze statywardem SPDIF (IEC 60958)
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
ADAT Optical
- 2 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- statyward: 2 x 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz
- Bitclock PLL zapewnia idealną synchronizację nawet podczas pracy z różnymi prędkościami
- Zakres blokady: 31,5 kHz - 50 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Optyczny SPDIF (ADAT 1/2)
- 1 x optyczne, zgodnie z normą IEC 60958
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Word Clock
- BNC, niezakończone (10 kOhm)
- Przełącznik do wewnętrznego zakończenia 75 Ohm
- Automatyczne wykrywanie podwójnej/czterokrotnej prędkości i wewnętrzna konwersja do pojedynczej prędkości
- SteadyClock gwarantuje synchronizację o bardzo niskim poziomie jittera, nawet podczas pracy ze zmienną prędkością
- Brak wpływu przesunięć DC w sieci
- Obwód adaptacji sygnału: odświeżanie sygnału poprzez automatyczne centrowanie i histerezę
- Ochrona przed przepięciami
- Zakres poziomów: 1,0 Vpp - 5,6 Vpp
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Wyjścia cyfrowe
AES/EBU
- 1x XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Poziom wyjściowy profesjonalny 4,2 Vpp, konsumencki 2,4 Vpp
- Format Profesjonalny zgodnie z AES3-1992 Poprawka 4
- Format konsumencki (SPDIF) zgodnie z IEC 60958
- Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kH
ADAT
- 2 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- statyward: 2 x 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz
Optyczny SPDIF (ADAT 1/2)
- Format Consumer (SPDIF) zgodnie z normą IEC 60958
- Częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz
Word Clock
- BNC
- Maks. napięcie wyjściowe: 5 Vpp
- Napięcie wyjściowe @ zakończenie 75 Ohm: 4,0 Vpp
- Impedancja wyjściowa: 10 Ohm
- Zakres częstotliwości: 27 kHz - 200 kHz
Ogólne
Fizyczne
- Zasilanie: Wewnętrzny zasilacz impulsowy, 100-240 V AC, 30 W
- Pobór mocy w stanie spoczynku: 15 W
- Typowy pobór mocy: 22 W
- Wymiary wraz z uszami stojak (WxHxD): 483 x 44 x 242 mm (19" x 1,73" x 9,5")
- Wymiary bez uszu/uchwytów stojak (WxHxD): 436 x 44 x 235 mm (17,2" x 1,73" x 9,3")
- Waga: 2,8 kg (6,2 funta)
- Zakres temperatur: +5 stopni do +50 stopni Celsjusza (41 stopni Fahrenheita do 122 stopni Fahrenheita)
- Kod produktu: RME-FIREFACE-802-FS