Pełny opis
Widok pełny Opis
Najbardziej elastyczny interfejs na rynku
Fireface UFX III posiada wiele potężnych połączeń, które umożliwiają płynne odtwarzanie i nagrywanie dźwięku. Na przednim panelu znajdują się cztery wysokiej jakości wejścia combo XLR/TRS, dwa stereofoniczne gniazda słuchawkowe o poziomie wyjściowym +19 dBu, wejścia/wyjścia MIDI oraz port USB 3 - umożliwiający niezależne nagrywanie do 80 kanałów (z funkcją DURec). Z tyłu urządzenia znajdują się dwa optyczne wejścia/wyjścia ADAT, wejście/wyjście AES/EBU, osiem zbalansowanych wyjść analogowych o poziomie liniowym (w tym wyjścia monitorowe stereo XLR), kolejne wejście/wyjście MIDI oraz optyczny interfejs MADI (SC) z 64 dwukierunkowymi kanałami. Dodatkowe złącze Word Clock jest również dostępne za pośrednictwem złączy BNC do użytku jako koncentryczne wejście lub wyjście MADI.
Łatwa rozbudowa systemu
Flagowy Fireface UFX III oferuje wszechstronną łączność, aby zapewnić integrację interfejsu z dowolną sytuacją nagrywania, miksowania lub live. Rozszerzając możliwości kanałów analogowych, MADI jest zastosowane z tyłu interfejsu, umożliwiając podłączanie, kierowanie i miksowanie kanałów w domenie cyfrowej, zapewniając większą elastyczność niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele zewnętrznych urządzeń MADI można również podłączyć szeregowo.
Fireface UFX III jest wyposażony w niektóre z charakterystycznych funkcji RME w celu dalszej poprawy elastyczności MADI. Na przykład, nawet w trybie USB 2 (który obsługuje tylko do 30 kanałów we / wy), wejścia / wyjścia MADI są nadal dostępne za pośrednictwem zintegrowanego miksera sprzętowego RME TotalMix FX. Dodatkowo, wejście/wyjście Word Clock (BNC) można również przekonwertować na wejście/wyjście MADI (koncentryczne). Urządzenie oferuje nawet wyspecjalizowany "tryb podziału", który pozwala na jednoczesne wykorzystanie obu wejść/wyjść MADI - z 32 kanałami optycznymi i koncentrycznymi dla każdego z nich.
Kompletne rozwiązanie do miksowania i monitorowania
W zestawie z Fireface UFX III znajduje się TotalMix FX DSP, oferujący kompleksowe opcje routingu i monitorowania. Obejmując wszystko, czego potrzebujesz do balansowania, panoramowania i rzeźbienia miksu, TotalMix FX jest wyposażony w korektor, przetwarzanie dynamiki, reverb i delay, a wszystko to z monitorowaniem bez opóźnień w głównych monitorach lub wyjściach słuchawkowych! Wszystko to można analizować za pomocą dołączonego analizatora DIGICheck, umożliwiającego pomiar danych w obu kierunkach w czasie rzeczywistym z maksymalną precyzją. Idealny do kontrolowania poziomów wyjściowych w celu uniknięcia przesterowania lub do sprawdzania balansu częstotliwości.
TotalMix Remote to zewnętrzny kontroler zaprojektowany do zarządzania sprzętowym mikserem i efektami dostępnymi w interfejsach audio RME za pośrednictwem TotalMix FX. Dzięki TotalMix Remote użytkownicy mogą uzyskać dostęp i kontrolować cały stan konsoli mikserskiej, routing, ustawienia FX, mierniki poziomu i wiele więcej w czasie rzeczywistym zarówno na iPadzie, jak i komputerach Windows/ Mac. Niezależnie od tego, czy znajduje się na odległość, czy w pobliżu, TotalMix Remote umożliwia użytkownikom łatwe dostosowywanie i dostosowywanie wszystkich ustawień miksera i FX za pośrednictwem sieci Ethernet i WiFi.
Gniazda zasilane prądem stałym
Tam, gdzie inne interfejsy posiadają wyjścia sprzężone prądem zmiennym, kondensatory są używane do filtrowania ekstremalnie niskich częstotliwości. Może to mieć negatywny wpływ na wyjście interfejsu i powodować niepożądane artefakty w podczęstotliwościach. Fireface UFX III został zaprojektowany z wyjściami sprzężonymi prądem stałym, umożliwiając wysyłanie informacji CV lub bramek do urządzeń wejściowych obsługujących prąd stały, takich jak syntezatory, sprzęt modułowy lub inny sprzęt studyjny, a wszystko to bez zakłócania jakości dźwięku na wyjściach.
Wydajność zgodna z klasą USB-3
Fireface UFX III jest wyposażony w dwa różne tryby pracy, aby zaspokoić różne potrzeby: USB 3 oparty na sterownikach i zgodny z klasą. Jako powszechnie przyjęty statyward natywnie obsługiwany przez popularne systemy operacyjne, takie jak te z Windows, Mac OSX i dystrybucje Linuksa, tryb Class Compliant nie wymaga zastrzeżonych sterowników i może być bezpośrednio rozpoznawany po załadowaniu oprogramowania układowego CC. Zapewnia to bezproblemową integrację bez konieczności dodatkowych instalacji lub pobierania.
Co więcej, Fireface UFX III wyróżnia się jako pierwszy interfejs audio RME z pełną obsługą USB 3.0 w trybie Class Compliant. Odblokowuje to dostęp do wszystkich kanałów do pracy bez sterowników w systemach Linux, Mac, a nawet iPadOS po podłączeniu do iPada Pro przez USB C. Dzięki możliwości nagrywania i odtwarzania do 94 kanałów za pośrednictwem TotalMix FX dla iPada i dostępu na poziomie systemu, Fireface UFX III zapewnia muzykom i producentom niezrównaną elastyczność i funkcjonalność. Wybierz Fireface UFX III, aby cieszyć się bezproblemową obsługą i wyjątkową wydajnością w trybie Class Compliant.
Bezpośrednie nagrywanie USB z DURec
Zintegrowany ze wszystkimi wejściami i wyjściami, Fireface UFC III umożliwia użytkownikowi nagrywanie bezpośrednio na pendrive lub dysk twardy za pośrednictwem wbudowanego portu USB. Niezależnie od komputera, wewnętrzne przetwarzanie zasila transfer danych, aby zapewnić najwyższą prędkość transferu z nieskazitelną stabilnością, aby zapewnić, że pliki nie zostaną uszkodzone. Przekształcając swój interfejs w dedykowane urządzenie nagrywające, DURec USB recording jest idealny do nagrywania live na scenie lub do nagrywania prób lub jam session.
Cechy
- 188-kanałowy, 24-bitowy / 192 kHz konwerter AD/DA
- DURec (bezpośrednie nagrywanie USB)
- Cyfrowe taktowanie klasy referencyjnej ze SteadyClock FS, zapewniające doskonałą wydajność we wszystkich trybach taktowania, skutecznie eliminując jitter
- Wejścia/wyjścia MADI (64 kanały)
- TotalMix FX oferuje nieskazitelne możliwości routingu i miksowania, zapewniając doskonałą jakość i przepływ pracy w studiu i na stronie live.
- Zawiera RME Digicheck, tajną broń do pomiarów audio w wysokiej rozdzielczości
- Wbudowany procesor DSP
- Zasilanie phantom +48V
- Wyświetlacz TFT
- Układy AKM (konwertery AK5574 AD / AK4490 DA)
- Wyjścia analogowe ze sprzężeniem DC
- Klucze blokujące
- Klawisze remapowania
- Tryb zgodności z klasą USB 3 zapewnia najniższe opóźnienia i wiodącą w branży stabilność
Specyfikacja
Analogowe:- AD, Line In 1-8, tył:
- Wejście: 6,3 mm TRS, elektronicznie zbalansowane
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ LoGain: 116 dB (AES17), 118 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ +4 dBu: 115 dB (AES17), 117 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 8,9 Hz - 20,4 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 4,3 Hz - 45,2 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 3 Hz - 89 kHz
- Filtr: Krótki Delay Sharp, 5 / 5 / 6 próbek delay
- THD @ -1 dBFS: < -120 dB, < 0,0001
- THD+N @ -1 dBFS: < -110 dB, < 0,00032
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Maksymalny poziom wejściowy: +19 dBu
- Wejście: 6,3 mm gniazdo TRS, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa przy 1 kHz: 10 kOhm niezbalansowana, 10,6 kOhm zbalansowana
- Czułość wejściowa: przełączana między Lo Gain i +4 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ Lo Gain: +19 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Zmienne wzmocnienie cyfrowe: od 0 do +12 dB
- Minimalny poziom dla 0 dBFS: +1 dBu, -1,2 dBV
- Wejście mikrofonowe 9-12, przód:
- Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa @ 1 kHz: 3,4 kOhm
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy wzmocnieniu 0 dB: 117 dB (AES17), 119,5 dBA
- THD+N @ -1 dBFS, wzmocnienie 20 dB: < -110 dB, < 0,00032
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 10,7 Hz - 20,3 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 5,1 Hz - 45,0 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 3,5 Hz - 88 kHz
- EIN @ 60 dB Gain, 150 Ohm, A-Weighted: -129,8 dBu
- Zakres wzmocnienia: 75 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 0 dB: +18 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 75 dB: -57 dBu
- DIODA LED CLIP: 0 dBFS
- DIODA LED SIG: -60 dBFS
- Instrument In 9-12, przód:
- Wejście: 6,3 mm TS jack, niezbalansowane
- Impedancja wejściowa przy 1 kHz: 1 MOhm
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 116 dB (AES17), 118,5 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,5 dB: 2,4 Hz - 20,0 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -1 dB: 1,6 Hz - 28 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -3 dB: 0,8 Hz - 54 kHz
- THD+N @ -1 dBFS, wzmocnienie 20 dB: < -107 dB, < 0,00045
- Zakres wzmocnienia: 42 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 8 dB: +21 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 50 dB: -21 dBu
- Wyjście liniowe DA 3-8, tył:
- Wyjście: 6,3 mm TRS jack, serwo-zbalansowane
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ HiGain: 116,5 dB (AES17), 118,5 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ +4 dBu: 116 dB (AES17), 118 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ -10 dBV: 107 dB (AES17), 109 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 0 Hz - 20,2 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 0 Hz - 44,6 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 0 Hz - 77,5 kHz
- THD+N: < -110 dB, < 0,00032
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Poziom wyjściowy: przełączany Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV (+4,2 dBu)
- Impedancja wyjściowa: 75 Ohm
- Wyjście monitora stereo DA XLR (1-2):
- Wyjście: XLR, zbalansowane
- Poziom wyjściowy: przełączany 24 dBu, Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ 24 dBu: +24 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV (+4,2 dBu)
- Impedancja wyjściowa: 150 Ohm
- DA Stereo Monitor Output Phones (9-12):
- Wyjście: 2x gniazdo stereo TRS 6,3 mm, niezbalansowane
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Wysoki: +19 dBu
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Niski: +2 dBV
- Maksymalna moc na kanał przy obciążeniu 32 Ohm, 0,02 THD: 200 mW (2,5 Vrms, +10 dBu)
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) @ High: 116,5 dB (AES17), 118,5 dBA
- Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy niskim poziomie: 115 dB (AES17), 117 dBA
- Impedancja wyjściowa: 2 Ohm
- MIDI:
- 2 x MIDI I/O przez 5-pinowe gniazda DIN
- Izolowane galwanicznie przez wejście sprzężone optycznie
- Tryb wysokiej prędkości: Jitter i czas reakcji typowo poniżej 1 ms
- Oddzielne 128-bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia
- 2 x MIDI I/O przez MADI
- Niewidoczna transmisja przez bit użytkownika kanału 56 (do 48 kHz)
- Niewidoczna transmisja przez bit użytkownika kanału 28 (do 96 kHz)
- Cyfrowe:
- Zegary: Wewnętrzny, ADAT, AES, SPDIF, zegar słowny
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję AD i DA: bliski zeru
- PLL zapewnia zerowy dropout, nawet przy jitterze powyżej 100 ns
- Cyfrowy Bitclock PLL dla bezproblemowej pracy z różnymi prędkościami ADAT
- Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz
Wejścia cyfrowe:- MADI:
- Optyczne przez dupleksowe złącze SC FDDI
- Kompatybilność 62,5/125 i 50/125
- Koncentryczne przez BNC (wejście Word Clock), 75 Ohm
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,2 Vpp)
- Akceptuje tryb 56-kanałowy i 64-kanałowy oraz 96k Frame
- statyward: do 64 kanałów 24 bity 48 kHz
- S/MUX: do 32 kanałów 24-bit 96 kHz
- S/MUX4: do 16 kanałów 24 bity 192 kHz
- Zakres blokady: 25 kHz - 54 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- AES/EBU:
- 1 x XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp)
- Kompatybilność z SPDIF (IEC 60958)
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- ADAT Optical:
- 2 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- statyward: 2 x 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 2 x 4 kanały 24-bitowe 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz
- Bitclock PLL zapewnia idealną synchronizację nawet podczas pracy z różnymi prędkościami
- Zakres blokady: 31,5 kHz - 50 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- Optyczny SPDIF (ADAT 2):
- 2 x optyczne, zgodnie z normą IEC 60958
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- Word Clock:
- BNC
- Przełączane zakończenie wewnętrzne 75 Ohm
- Automatyczne wykrywanie podwójnej/czterokrotnej prędkości i wewnętrzna konwersja do pojedynczej prędkości
- SteadyClock gwarantuje synchronizację o bardzo niskim poziomie jittera, nawet podczas pracy ze zmienną prędkością
- Brak wpływu przesunięć DC w sieci
- Obwód adaptacji sygnału: odświeżanie sygnału poprzez automatyczne centrowanie i histerezę
- Ochrona przed przepięciami
- Zakres poziomów: 1,0 Vpp - 5,6 Vpp
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
Wyjścia cyfrowe:- MADI:
- Optyczne przez dupleksowe złącze SC FDDI
- Zgodność z 62,5/125 i 50/125
- Koncentryczne przez BNC (wejście Word Clock), 75 Ohm
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości (< 0,2 Vpp)
- Akceptuje tryb 56-kanałowy i 64-kanałowy oraz 96k Frame
- statyward: do 64 kanałów 24 bity 48 kHz
- S/MUX: do 32 kanałów 24-bit 96 kHz
- S/MUX4: do 16 kanałów 24 bity 192 kHz
- Zakres blokady: 25 kHz - 54 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- AES/EBU:
- XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Poziom wyjściowy Profesjonalny 4,5 Vpp, Konsumencki 2,6 Vpp
- Format Profesjonalny zgodnie z AES3-1992 Poprawka 4
- Format konsumencki (SPDIF) zgodnie z IEC 60958
- Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz
- ADAT:
- 2 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- statyward: 2 x 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz
- Optyczny SPDIF (ADAT 2):
- 2 x optyczne, zgodnie z normą IEC 60958
- Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (> 1 Hz)
- Word Clock:
- BNC
- Maks. napięcie wyjściowe: 5 Vpp
- Napięcie wyjściowe przy zakończeniu 75 Ohm: 4.0 Vpp
- Impedancja wyjściowa: 10 Ohm
- Zakres częstotliwości: 27 kHz - 200 kHz
- Ogólne:
- Zasilanie: Wewnętrzny zasilacz impulsowy, 100 - 240 V AC, 36 W
- Pobór mocy na biegu jałowym: 19 W
- Typowy pobór mocy: 22-25 W
- Wymiary wraz z uszami stojak (WxHxD): 483 x 44 x 210 mm (19" x 1,73" x 8,5")
- Wymiary bez uszu stojak (WxHxD): 440 x 44 x 210 mm (17,3" x 1,73" x 8,3")
- Całkowita głębokość: 240 mm (9,4")
- Waga: 3 kg (6,6 funta)
- Zakres temperatur: +5° do +50° Celsjusza (41° F do 122°F)
- Wilgotność względna: < 75, bez kondensacji
- Kod produktu: UFX-III