Pełny opis
Widok pełny Opis
Wydajny, przenośny i wszechstronny
Niezależnie od tego, czy śledzisz instrumenty i nagrywasz wokale, czy potrzebujesz pełnoprawnego miksera w terenie, RME Fireface UCX II może to wszystko zrobić. Ten wysoce wszechstronny i ultra-kompaktowy interfejs sprawia, że proces nagrywania jest płynniejszy niż kiedykolwiek, zapewniając dwa wysokiej jakości przedwzmacniacze mikrofonowo-liniowe zaprojektowane tak, aby uchwycić każdy niuans występu. Nowa i ulepszona konstrukcja zawiera szereg ulepszeń i usprawnień zaprojektowanych w celu usprawnienia użytkowania. Przykładowo, w zestawie znajduje się najnowsza technologia plug and pug, dzięki czemu można rozpocząć konfigurację i nagrywanie w ciągu kilku minut. Zintegrowane rozwiązanie routingu również pomaga zwiększyć wydajność, a intuicyjne okno dialogowe ustawień pozwala z łatwością nawigować po parametrach.
40-kanałowa konfiguracja jest idealna na scenę lub do studia, a urządzenie może działać jako samodzielny interfejs z sekcją sterowania na panelu przednim dla łatwości użytkowania. Za pomocą czterech przycisków i enkodera można szybko i łatwo nawigować między ustawieniami i parametrami, a nawet zapisać do sześciu stanów miksera za pomocą wewnętrznej pamięci. Jeśli to nie wystarczy, może być nawet sterowany przez MIDI dla dodatkowej elastyczności.
Szeroki zakres połączeń analogowych i cyfrowych
Niezależnie od posiadanego sprzętu, Fireface UCX II prawie na pewno będzie posiadał odpowiednie złącze. Dzięki kolekcji połączeń szwajcarskiego noża armii, UCX II zapewnia wszystkie narzędzia potrzebne do przetwarzania praktycznie każdego sygnału analogowego lub cyfrowego. Na tylnym panelu znajdują się analogowe zbalansowane wejścia/wyjścia liniowe, wejścia/wyjścia MIDI, wejścia/wyjścia ADAT, złącza AES/EBU, a nawet wejścia/wyjścia S/PDIF. Wykorzystuje również najnowszą technologię redukcji jittera (SteadClockFS), opierając projekt na femtosekundowym zegarze dla najwyższej dokładności.
DuRec (bezpośrednie nagrywanie USB)
Jedną z najbardziej unikalnych cech Fireface jest funkcja DuRec (Direct USB Recording). Funkcja ta zapewnia zintegrowany rejestrator cyfrowy, bezpośrednio nagrywający na urządzenie pamięci USB, takie jak pamięć USB lub dyski twarde (o pojemności do 2 TB), dzięki czemu idealnie nadaje się do przechwytywania wszystkich wejść i wyjść. Na przednim panelu urządzenia znajduje się port USB niezbędny do podłączenia dysku pamięci, niezależnie od komputera PC lub Mac.
RME TotalMix FX
Dołączony mikser czasu rzeczywistego, TotalMix FX, pozwala na w pełni niezależny routing i miksowanie do różnych fizycznych wyjść jednocześnie. Oznacza to wysyłanie niezależnych miksów stereo kanałów wejściowych i odtwarzania do wszystkich wyjść fizycznych.
Wersja RME TotalMix FX, dostępna dla systemów Windows, Mac i iOS, jest dołączona do RME Fireface UCX II. Pozwala to użytkownikowi na zastosowanie korektora, reverb i opóźnień do wszystkich wejść i wyjść. Zaprojektowany w celu wykorzystania pełnych możliwości interfejsu Fireface, TotalMix FX jest doskonałym narzędziem dla użytkowników regularnie nagrywających w różnych lokalizacjach.
RME TotalMix Remote
Najnowsze oprogramowanie RME, TotalMix Remote, dodatkowo zwiększa funkcjonalność interfejsu Fireface. Pozwala ono na zdalne sterowanie Fireface z wielu urządzeń. Staje się to bardzo korzystne podczas korzystania z UCX II w środowiskach live, umożliwiając chodzenie po przestrzeni i dostosowywanie dźwięku. Jest to również korzystne w przypadku monitorowania w zewnętrznym pomieszczeniu kontrolnym w stosunku do przestrzeni studyjnej.
Cechy
- Ultrakompaktowy profesjonalny interfejs audio do nagrań studyjnych i live
- 8 analogowych wejść/wyjść, 2 wejścia mikrofonowe/liniowe i 2 wejścia liniowe/instrumentalne
- Wyjście telefoniczne, AES I/O, ADAT I/O, SPDIF I/O i word clock I/O
- Wejścia/wyjścia MIDI i RME USB 2.0 z trybem zgodności z klasą
- Mikser DSP TotalMix FX z zaawansowanym routingiem i monitorowaniem
- DURec do bezpośredniego nagrywania przez USB na pendrive'y lub dyski twarde
- Technologia SteadyClock FS zapewniająca bardzo niski jitter i precyzję zegara
- W pełni autonomiczna funkcjonalność z wbudowaną pamięcią na sześć zaprogramowanych ustawień
- Wyjścia ze sprzężeniem DC do sterowania CV/Gate w syntezatorach modularnych
- TotalMix Remote do sterowania mikserem za pośrednictwem iPada, komputera Mac lub PC
- Obsługa do 40 kanałów dla mobilnych konfiguracji nagrywania
- Zintegrowany procesor DSP dla korektora, dynamiki, reverb i delay z monitorowaniem bez opóźnień
- Oprogramowanie DigiCheck do precyzyjnego pomiaru i analizy dźwięku cyfrowego
- Room EQ z 9-pasmowym PEQ, kalibracją głośności i crossfeed w TotalMix FX
- Tryb zgodności z klasą do bezpośredniego użytku z Windows, macOS, Linux i iOS
- Niezawodne działanie z niskimi opóźnieniami dzięki sterownikom opracowanym przez RME
Specyfikacja
Ogólne
- Zasilanie: zasilacz zewnętrzny
- Typowy pobór mocy: 13 W
- Prąd przy napięciu roboczym 12 Volt: 910 mA (11 W)
- Wymiary z uszami stojak, pełna głębokość (szer. x wys. x gł.): 265 x 44 x 155 mm (10,5" x 1,73" x 6,1")
- Wymiary bez uszu stojak, głębokość korpusu (WxHxD): 215 x 44 x 130 mm (8.5" x 1.73" x 5.1")
- Waga: 910 g (2,0 funty)
- Zakres temperatur: +5 stopni do +50 stopni (41°F do 122°F)
- Wilgotność względna: < 75 procent, bez kondensacji
- Kod produktu: FIREFACE-UCX-II
Wejścia analogowe
AD, wejścia liniowe 5-8, tył
- Rozdzielczość AD: 24 bity
- Stosunek sygnału do szumu (SNR): 112 dB RMS nieważone, 115 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 5 Hz - 20,8 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 3 Hz - 45,8 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 2 Hz - 92 kHz
- THD: < -110 dB, < 0,00032 procenta
- THD+N: < -104 dB, < 0,00063 procenta
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Wejście: 6,3 mm TRS jack, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 8 kOhm niezbalansowane, 12 kOhm zbalansowane
- Czułość wejściowa: przełączana na +19 dBu i +13 dBu
- Zmienne wzmocnienie: od 0 do +12 dB
- Minimalny poziom dla 0 dBFS: +1 dBu, -1,2 dBV
Wejście liniowe 3-4, przód (jak AD, ale)
- Dodatkowy cyfrowy stopień wzmocnienia: 0 do +12 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, +19 dBu, wzmocnienie 0 dB: Linia +19 dBu, Inst +13 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, +13 dBu, wzmocnienie 12 dB: Linia +1 dBu, Inst -5 dBu
- Impedancja wejściowa: Instrument 1 MOhm. Linia 13 kOhm zbalansowana, 9 kOhm niezbalansowana
- Wzmocnienie wejścia Inst: +6 dB
- Tryb wejścia: Zrównoważone liniowe (TRS), niezrównoważone Inst (TS)
Wejście mikrofonowe 1-2, przód (jak AD, ale)
- Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 5,4 kOhm
- Zakres wzmocnienia: 75 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 0 dB: +18 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 75 dB: -57 dBu
- EIN: -128 dBu A-ważone, wzmocnienie 60 dB, 150 Ohm, 20 Hz - 20 kHz
Wejścia liniowe 1-2 (jak AD, ale)
- Wejście: TRS, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 10 kOhm zbalansowane, 5 kOhm niezbalansowane
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 0 dB: +24 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie 75 dB: -51 dBu
Wyjścia analogowe
DA, wyjścia liniowe 1-6, tył
- Rozdzielczość: 24 bity
- Zakres dynamiki (DR): 112 dB RMS nieważone, 115 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,5 dB: 5 Hz - 20,8 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 96 kHz, -0,5 dB: 5 Hz - 45 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 89 kHz
- THD: < -108 dB, < 0,0004 procenta
- THD+N: < -104 dB, < 0,00063 procenta
- Separacja kanałów: > 110 dB
- Maksymalny poziom wyjściowy: +19 dBu
- Wyjście: 6,3 mm TRS jack, serwo zbalansowane
- Impedancja wyjściowa: 75 Ohm
- Poziom wyjściowy: przełączany +19 dBu, +13 dBu, +4 dBu
DA - Stereofoniczne wyjście słuchawkowe monitora (7-8) (jak DA, ale)
- Wyjście: 6,3 mm TRS stereo jack, niezbalansowane
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, wysoki: +19 dBu
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, niski: +4 dBu
- Impedancja wyjściowa: 1 Ohm
- Maksymalna moc na kanał przy obciążeniu 32 Ohm, 0,1% THD: 210 mW (2,6 Vrms, +10,5 dBu)
MIDI
- 1 x MIDI I/O: 5-pinowe gniazda DIN
- Wejście: Galwanicznie izolowane przez opto-sprzężone wejście
- Tryb wysokiej prędkości: Jitter i czas reakcji typowo poniżej 1 ms
- Inne: Oddzielne 128-bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia
Cyfrowe
- Zegary: Wewnętrzny, ADAT, AES, SPDIF, zegar słowny
- Tłumienie jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (2,4 kHz)
- Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję AD i DA: bliski zeru
- PLL: zapewnia zerowy dropout, nawet przy jitterze powyżej 100 ns
- Cyfrowy zegar bitowy: PLL dla bezproblemowej pracy z różnymi prędkościami ADAT
- Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz
Wejścia cyfrowe
AES/EBU
- Łączność: 1 x XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości: < 0,3 Vpp
- Kompatybilność: Kompatybilny z SPDIF (IEC 60958)
- Inne: Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)
SPDIF koncentryczny
- Łączność: 1 x RCA, zgodnie z normą IEC 60958
- Stopień wejściowy o wysokiej czułości: < 0,3 Vpp
- Inne: Akceptuje format konsumencki i profesjonalny, ochrona przed kopiowaniem będzie ignorowana
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)
ADAT Optical
- Łączność: 1 x TOSLINK, format zgodny ze specyfikacją Alesis
- statyward: 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 4 kanały 24-bitowe 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 kanały 24 bity 192 kHz
- Bitclock: PLL zapewnia idealną synchronizację nawet podczas pracy ze zmienną prędkością
- Zakres blokady: 31,5 kHz - 50 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)
Word Clock
- Łączność: BNC
- Zakończenie wewnętrzne: 75 Ohm z możliwością przełączania
- Inne: Automatyczne wykrywanie podwójnej/czterokrotnej prędkości i wewnętrzna konwersja na pojedynczą prędkość
- SteadyClock: synchronizacja z niskim poziomem jittera nawet podczas pracy ze zmienną prędkością
- Obwód adaptacji sygnału: odświeżanie sygnału poprzez automatyczne centrowanie i histerezę
- Ochrona: Ochrona przeciwprzepięciowa
- Zakres poziomów: 1,0 Vpp - 5,6 Vpp
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Tłumienie jittera: > 50 dB (2,4 kHz)
Wyjścia cyfrowe
AES/EBU
- Łączność: XLR, zbalansowane transformatorowo, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Poziom wyjściowy:profesjonalny 4,5 Vpp, konsumencki 2,6 Vpp
- Format profesjonalny: zgodnie z AES3-1992 Poprawka 4
- Format konsumencki (SPDIF): zgodnie z IEC 60958
- Tryb jednoprzewodowy: częstotliwość próbkowania od 28 kHz do 200 kHz
SPDIF koncentryczny
- Łączność: 1 x RCA, zgodnie z IEC 60958
- Poziom wyjściowy: Professional 1,2 Vpp, Consumer 0,6 Vpp
- Format profesjonalny: zgodnie z AES3-1992 Poprawka 4
- Format konsumencki (SPDIF): zgodnie z IEC 60958
- Tryb jednoprzewodowy: częstotliwość próbkowania od 28 kHz do 200 kHz
ADAT
- Łączność: 1 x TOSLINK
- statyward: 8 kanałów 24-bitowych, do 48 kHz
- Podwójna prędkość (S/MUX): 4 kanały 24-bitowe 96 kHz
- Quad Speed (S/MUX4): 2 kanały 24 bity 192 kHz
Word Clock
- Łączność: BNC
- Maks. napięcie wyjściowe: 5 Vpp
- Napięcie wyjściowe przy zakończeniu 75 Ohm: 4,0 Vpp
- Impedancja wyjściowa: 10 Ohm
- Zakres częstotliwości: 27 kHz - 200 kHz