Pełny opis
Widok pełny Opis
Co nowego w wersji 2
Nowo wprowadzony do wersji 2 moduł korekcji fazy Spectral wykrywa i dynamicznie zmienia oraz koryguje różnice fazowe zależne od częstotliwości w celu znacznie lepszego wyrównania w całym spektrum częstotliwości, co skutkuje bardziej pełnym i mocnym brzmieniem. Co ważne w świecie produkcji, mikser dźwięku może często włączać filtry na mikrofonach wysięgnikowych, aby usunąć nadmierne i niepożądane dudnienie z zewnętrznych źródeł hałasu na planie. W ten sposób wprowadza się przesunięcie fazowe do sygnału, które znacznie zmniejsza ilość niskich tonów w występach wokalnych, co sprawia, że moduł korekcji fazy Spectral jest idealny do ponownego wprowadzenia tego do dźwięku.
Tryb dynamiczny
Na planie filmowym, ciągłe przemieszczanie się aktorów w przestrzeni może drastycznie zmienić relacje fazowe pomiędzy dwoma mikrofonami skierowanymi na to samo źródło. Często oznacza to, że tylko jeden mikrofon będzie miał idealne uchwycenie dialogu, który ma być użyty w końcowym miksie. Często korzystne jest użycie wszystkich przechwytów mikrofonowych jednocześnie, aby stworzyć najbardziej spójny dźwięk ze wszystkimi mikrofonami przyczyniającymi się do końcowego nagrania. Zazwyczaj wymaga to wielu prób i błędów, w tym ręcznej i pracochłonnej edycji i szturchania, aby uzyskać wyrównanie fazowe każdego mikrofonu. AutoAlign Post 2 skutecznie eliminuje potrzebę wykonywania któregokolwiek z tych zadań i zamiast tego zajmuje się tym za Ciebie w trybie dynamicznym, aby uzyskać wynik, który jest bardziej dokładny niż kiedykolwiek byłby możliwy przy użyciu konwencjonalnych metod. Adaptacyjny proces dynamiczny wyrównuje również dźwięk w obrębie klipu, nie tylko dialog. Każdy ruch pomiędzy aktorami i mikrofonami będzie dokładnie śledzony z ciągłymi aktualizacjami i korektami. Korygując różnice do 100 ms, można bezpiecznie używać jednocześnie mikrofonów znajdujących się w odległości 112 stóp (34 metrów), aby uzyskać jak najlepszy dźwięk.
Tryb statyczny
Idealny do korygowania mikrofonów stacjonarnych, tryb Static tworzy stałe wyrównanie między mikrofonami. Zazwyczaj na planie filmowym znajduje się kilka urządzeń wykonujących zadania nagrywania, wszystkie zsynchronizowane z tym samym kodem czasowym. Pliki przechwycone przez te urządzenia często będą wprowadzane w różnych punktach przepływu pracy. Pliki audio i filmowe są rejestrowane w różnym tempie i często mogą wprowadzać rozbieżności pomiędzy oboma źródłami, wprowadzając problemy z fazą do ścieżek audio. Rozbieżności te mogą występować z klipu na klip, bez stałych przerw między nimi, co oznacza konieczność czasochłonnej ręcznej edycji w celu wyrównania obrazu i dźwięku. Tryb statyczny programu AutoAlign Post 2, automatycznie synchronizujący dźwięk w każdym klipie, dokładnie synchronizuje go z punktem odniesienia bez konieczności ręcznej edycji.
Moduł korekcji fazy
Podczas nagrywania przy użyciu wielu mikrofonów na jednym źródle, jeśli sygnał dociera do mikrofonów w różnym czasie, częstotliwości każdego z nich będą przesunięte w fazie. Aby rozwiązać ten problem, AutoAlign Post 2 posiada dedykowany moduł Time Alignment, który przesuwa sygnały w czasie względem siebie, skutecznie eliminując wszelkie filtry grzebieniowe wynikające z różnic czasowych pomiędzy mikrofonami.
Oprócz tego, tryb korekcji fazy w AutoAlign 2 może skorygować inne różnice w korelacji fazowej pomiędzy wieloma mikrofonami. W przypadku gdy filtry ręczne są stosowane do jednego mikrofonu w systemie w celu wyeliminowania nadmiernego dudnienia niskich tonów, wewnętrzne filtry mikrofonów shotgun są włączone lub jeśli mikrofony zostały przetworzone przez ten sam sprzęt lub nie, wprowadzą dalsze problemy z fazą. Spowoduje to anulowanie w niskich częstotliwościach, zmniejszając punch i wagę twojego tonu. Korzystanie z całkowicie nowego Spectral Phase Module złagodzi te problemy automatycznie, abyś mógł ponownie wprowadzić moc za swoimi utworami.
Recenzje
"Moim pierwszym krokiem przed wykonaniem jednego cięcia lub crossfade jest użycie Auto-Aling Post, aby upewnić się, że wszystko, czego słucham, jest w fazie i mogę po prostu edytować i sprawić, by ścieżki płynęły". - Brian Bowles (The Greatest Showman, Beauty and The Beast, Godfather of Harlem)
"W pewnym sensie żałuję, że nie zainwestowałem wcześniej w Auto-Align Post, Działa on doskonale zarówno w przypadku dialogów produkcyjnych, jak i ADR". - Andrew Spencer Dawson (FX Snowball, Cobra Kai, American Horror Story)
"Auto-Align Post oszczędza tak wiele czasu wokół wyrównywania faz i czasu w sposób dynamiczny. To prosta koncepcja wykonana bardzo elegancko". - Stephen Gallagher (The Hobbit, Mortal Engines, The Lovely Bones)
"Użyłem Auto-Align Post przy pierwszym sezonie Bridgerton z wielkim sukcesem. Teraz pracujemy nad drugim sezonem. Nie mógłbym sobie wyobrazić realizacji takiego programu z kilkoma mikrofonami radiowymi bez Auto-Align Post. To ratuje życie podczas edycji dialogów". - Ulrika Akanda (Bridgerton)
Cechy
- Wyrównanie czasowe kilku mikrofonów jednocześnie do +/-100ms lub rozłożenie na odległość do 34 metrów pomiędzy mikrofonami
- Nowo zaprojektowany moduł korekcji fazy Spectral koryguje przesunięcie fazowe spowodowane przez wewnętrzne filtry mikrofonowe
- Kilka trybów oferuje elastyczną wydajność dla szerokiego zakresu wymagań produkcyjnych
- Tryb dynamiczny umożliwia ciągłą korekcję fazy/czasu dla poruszających się aktorów lub kamer
- Tryb statyczny umożliwia stałą korekcję fazy/czasu dla stacjonarnych mikrofonów
- Transparentna manipulacja dźwiękiem nie wprowadza żadnych artefaktów do sygnału, zapewniając precyzyjną wierność dźwięku
- Obsługa wielu kanałów
- Zoptymalizowany pod kątem procesora dla efektywnego działania, nawet przy kilku instancjach
- Prosta i intuicyjna obsługa bez konieczności głębokiego przeszukiwania menu
- Kompatybilność ARA2 z takimi DAW jak Nuendo i Studio one
- Spectral Correlation Meter dla wtyczek AAX oferuje spectral lupę 28 szczegółowych pasm częstotliwości w widoku korelacji fazowej
- Dopracowany i ulepszony algorytm zapewnia lepsze wyniki ogólne
Specyfikacja
- System operacyjny:
- Mac: OS X 10.8 lub wyższy
- Windows: Windows 7 lub nowsza
- Format: AAX, Audio Unit, VST, VST3, ARA2- 64-bitowy
- RAM: 4GB
- Procesor: Intel Core 2 CPU lub lepszy zalecany (Apple Silicon obsługiwany pod Rosetta2)
- Menedżer licencji: iLok License Manager 5.4 lub nowszy
- Minimalne obsługiwane hosty: Pro Tools 11, Cubase/Nuendo 11, REAPER 5.984 (64-bit), Studio One 4.5
- Kod produktu: 1318-1009