Pełny opis
Widok pełny Opis
Zwiększ efektywność pracy dzięki terminologii muzycznej
Produkcja dźwięku zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych profesjonalistów może być wyzwaniem. W sprzęcie muzycznym powszechnie używa się arbitralnych terminów, które często nie odpowiadają rzeczywistym opisom sposobu postrzegania dźwięku. Mając to na uwadze, Claro ma na celu pomóc w lepszej komunikacji z klientami lub w lepszym zrozumieniu zasad korekcji dźwięku, którą wykonujesz. Muzyki nie opisuje się w Hz, więc dlaczego Twój plugin miałby to robić? Wyświetlany za pomocą przyjaznego dla użytkownika interfejsu, który prowadzi użytkownika do znajomej terminologii, takiej jak "błoto", "ciepło", "definicja", "powietrze" i inne, może pomóc w szybkiej identyfikacji zmian, które należy wprowadzić w produkcji. Obok każdego terminu wyświetlana jest klawiatura fortepianowa, co ułatwia wizualizację jego umiejscowienia w spektrum częstotliwości.
Claro, skoncentrowany na poprawie przepływu pracy, pomaga zachować kreatywność. Wnikanie w najdrobniejsze szczegóły na wczesnych etapach miksu może stłumić Twoją kreatywność. Pomagając Ci skupić się na ważnych aspektach miksu, Claro umożliwia Ci przechodzenie przez wszystkie etapy produkcji, od początkowych do końcowego miksu, dodając coraz bardziej szczegółowe funkcje, im dalej w procesie się znajdujesz.
Trzy różne widoki, które poprowadzą Cię przez proces produkcji
Claro zostało zaprojektowane tak, aby pomóc Ci utrzymać kreatywną koncentrację i zwiększyć wydajność pracy poprzez wykorzystanie trzech różnych procesów, z których każdy posiada bardziej dogłębną funkcjonalność i precyzję niż poprzedni. Od wczesnych etapów miksu do końcowych szlifów matrycy, Twoje wymagania wobec korektora będą się drastycznie zmieniać. Na początku pracy twórczej wymagane jest bardziej ogólne podejście, aby szybko uzyskać potrzebne zmiany w barwie instrumentu przed przejściem do innych procesów. W końcowych etapach produkcji konieczne jest większe dopracowanie, które pomoże wyodrębnić przestrzeń między instrumentami, zapobiegnie kolizjom lub nakładaniu się zakresów częstotliwości, co pozwoli uzyskać przejrzysty i zwięzły miks. Mając to na uwadze, tak właśnie prezentuje się Claro.
Produkcja - Brzmienie
Pierwszym z prezentowanych widoków jest Produce - Tone. Głównym celem tego widoku jest szybkie i efektywne osiągnięcie pożądanego kształtu tonalnego, zapewniając, że nie będziesz się skupiał na drobnych szczegółach. Sonnox Claro chce, abyś sprawnie przechodził przez kolejne etapy produkcji, nie tracąc z oczu szerszego obrazu sytuacji. Celowo ograniczony zestaw parametrów EQ jest zawarty w Produce - Tone, aby zaoferować szersze opcje kształtowania tonalnego, składające się z trzech zakresów częstotliwości, wysokiego i niskiego filtrowania.
Dla każdego pasma dostępny jest ograniczony wybór zakresów częstotliwości, z których każdy pochodzi ze słynnych konsolet sprzętowych i outboard EQ, dając charakterystyczny smak i tonację. Do każdego pasma dołączony jest suwak, za pomocą którego można dokładniej określić częstotliwość środkową pasma korektora. Po wykresie częstotliwości znajdują się słowa opisowe, które pomagają szybko zidentyfikować muzyczne elementy dźwięku w celu dokonania skutecznej regulacji i zrozumienia, gdzie znajdują się one w spektrum częstotliwości.
Ten widok Claro jest idealny dla początkujących, ponieważ jest to najszybszy i najbardziej efektywny sposób poprawy EQ bez polegania na skomplikowanej terminologii, która często może być myląca. Dodatkowo, doświadczeni producenci poszukujący szybkich zmian tonacji z szerokimi zmianami są idealni, gdy komunikują się z klientami na podstawie ich opisowych sugestii dotyczących brzmienia Twojego miksu.
Produkuj - Szerokość
Ukierunkowany na inny aspekt przetwarzania EQ, funkcja Szerokość pozwala na dostosowanie kształtowania barwy dźwięku stereo. Analizatory Produce - Width spectral pokazują, gdzie występuje energia, bez rozpraszania uwagi krótkotrwałymi szczytami. Jaśniejsze sekcje pokazują znaczącą aktywność częstotliwościową, a ciemniejsze obszary reprezentują niewielką lub żadną zawartość częstotliwościową. Podczas korzystania z parametrów szerokości środkowej i bocznej jasne regiony pokazują zakres częstotliwości z szerokim obrazem stereo, podczas gdy ciemniejsze obszary pokazują, gdzie obszar zbliża się do bycia mono.
Parametr Szerokość produkcji kontroluje energię stereofoniczną kanałów. Jest to niezbędne do czyszczenia stereofonicznych źródeł dźwięku, takich jak pętle perkusyjne, syntezatory, dźwięki otoczenia i inne. Widok Szerokość może także umożliwić przekształcenie strony z dwuwymiarowej w trójwymiarową i odwrotnie. Na przykład można wprowadzić na stronie mono low-end, stosując filtr lowcut z boku. Można też poszerzyć wokal, podbijając górę pasma po bokach dźwięku.
Dostosuj stronę
Filtrowanie zastosowane w widoku Produkcji jest wyświetlane na cyfrowym interfejsie graficznym. Zmiany można wprowadzać zarówno w widoku Produkcji, jak i Ulepszania, przy czym są one stosowane i widoczne w obu widokach. Widok Tweak umożliwia precyzyjne zmiany ustawień korektora w źródle dźwięku za pomocą zestawu profesjonalnych narzędzi, które są do tego potrzebne. Każde z 26 dostępnych pasm zawiera różne typy filtrów, od półkowych, poprzez wycinające, aż po dzwonowe, o nachyleniu do 126 dB/okt. Zgodnie z etosem widoku Produce, funkcja Tweak zawiera szereg słów opisowych, które są dopasowane do klawiatury fortepianu, aby pomóc w szybkiej identyfikacji pozytywnych atrybutów sygnału audio w odniesieniu do odpowiadającej im pozycji w zakresie częstotliwości.
W dolnej części widoku funkcji Tweak znajdują się kolejne słowa opisujące niepożądane atrybuty, co pozwala szybko zidentyfikować problematyczne obszary i wyciąć z nich niepożądane częstotliwości. Analiza w czasie rzeczywistym spectral w widoku Tweak to dynamiczny wyświetlacz, który zmienia się wraz ze zmianami korektora. Niebieski miernik spectral przesuwa się powoli, gdy wprowadzane są szerokie zmiany, i szybciej, gdy stosowane są chirurgiczne cięcia lub podbicia. Ponadto w analizatorze spectral podświetlane są częstotliwości rezonansowe i harmoniczne, co ułatwia szybkie wykrywanie niepożądanych rezonansów i tworzenie gładkich i czystych miksów bez konieczności przeczesywania całego zakresu częstotliwości.
Szeroka gama różnych opcji filtrowania obejmuje możliwość podziału sygnału audio na lewy, prawy, stereofoniczny, środkowy i boczny. Jest to potężne narzędzie do masteringu, które zapewnia możliwość niezależnej regulacji lewego i prawego obrazu stereofonicznego w zależności od przychodzącego dźwięku i kompozycji w celu uzyskania najlepszego, najbardziej czystego dźwięku. Oczywiście, aby sprostać wymaganiom nowoczesnych producentów, można włączyć tryb odsłuchu dla każdego pasma, aby usłyszeć dokładnie wybrany zakres i wpływ korektora na dźwięk.
Mix
Teraz, gdy stworzyłeś już szeroki kształt tonalny swoich instrumentów i zagłębiłeś się w najdrobniejsze szczegóły, widok Miksuj pomoże Ci wykorzystać Twój potencjał produkcyjny. Ostatnim narzędziem w potężnym arsenal Claro jest wielościeżkowa przestrzeń robocza. Wiele instancji tej samej wtyczki na różnych ścieżkach komunikuje się ze sobą, aby pomóc w wizualizacji interakcji między ścieżkami audio, pomagając w podejmowaniu bardziej wyrafinowanych decyzji dotyczących EQ, aby uzyskać czysty i zwięzły miks.
Ocena relacji EQ pomiędzy instrumentami w miksie jest łatwa przy użyciu Claro, wystarczy przeciągnąć kanały na górny i dolny punkt widzenia, aby wyświetlić ich krzywą częstotliwości. Zaprojektowany przez ekspertów, Sonnox Claro automatycznie podświetli zakresy częstotliwości, w których obie ścieżki walczą, jak również wszelkie obecne maskowanie częstotliwości. To potężne narzędzie zapewnia, że Claro pomoże Ci podjąć świadome decyzje, które częstotliwości należy przyciąć lub podbić w stosunku do innych instrumentów, aby pomóc wyrzeźbić przestrzeń w miksie. Można zastosować wszystkie narzędzia przetwarzania z widoku Tweak, dzięki czemu bez względu na to, jak chcesz skorygować brzmienie utworu, Claro pomoże Ci osiągnąć cel. Przycisk odwróconego EQ można włączyć, aby utworzyć przeciwstawne zmiany EQ między kanałem referencyjnym i przetwarzanym bez konieczności robienia tego ręcznie, nadając każdej ścieżce unikalną przestrzeń spectral.
Bogaty zestaw profesjonalnych narzędzi
Oprócz błyskawicznie działającego interfejsu użytkownika, zastosowano szereg profesjonalnych narzędzi, aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia podczas pracy z EQ. Claro posiada tryb Auto-Gain jak żaden inny, zamiast kompensować wynik na podstawie domyślnej krzywej szumów różowych, jak w przypadku konkurencyjnych wtyczek, Claro uwzględnia tonalność Twojej ścieżki audio. Twoja ścieżka utrzyma swój poziom, niezależnie od tego, czy obcinasz, czy podbijasz w dowolnym miejscu spektrum częstotliwości.
Recenzje
"Wiesz, jestem narzekaczem. A tak naprawdę, szczerze mówiąc, wszystko z Claro jest naprawdę dobrze przemyślane." - Adam Hawkins (Twenty One Pilots, Machine Gun Kelly, Yungblud)
"Uwielbiam brzmienie i odczucie tego Plug-In'a, a rezonansowe wizualne sprzężenie zwrotne jest lepsze niż cokolwiek innego, czego używałem". - Mike Exeter (Black Sabbath, Judas Priest, Cradle of Filth)
"Używam go w każdym miksie, odkąd dostałem betę i nie mogę się doczekać, żeby powiedzieć o tym światu. Chodzi o łatwość użycia, widok Mix, w którym możesz zobaczyć każdą ścieżkę na pierwszy rzut oka, połączyć niektóre ścieżki w pary, porównać ich krzywe EQ, zrobić odwrotne ruchy EQ, żeby wszystko pasowało. Możliwość zrobienia wszystkiego za pomocą jednego plug-inu to ogromna oszczędność czasu." - Nuno Fernandes (Bryan Adams, Elisa, Diana Krall)
Cechy
- Zaprojektowany, aby usprawnić przepływ pracy, pomagając skupić się na produkcji
- Identyfikuje częstotliwości maskujące, pozwalając wyodrębnić przestrzeń dla instrumentów w miksie
- Wyceluj w częstotliwości rezonansowe, aby stworzyć zrównoważone miksy
- Terminologia odnosząca się do muzyki pozwala precyzyjnie dostroić ruchy korektora bez konieczności dokonywania pomiarów częstotliwości nie związanych z muzyką
- Trzy unikalne widoki pozwalają uzyskać najlepsze efekty sesji w zależności od wymagań
- Produce - widok Tone oferuje muzycznie zwięzłe terminy, takie jak Low, Mid, High, Definition, Warmth i Weight, aby szybko zmienić klimat i brzmienie utworu
- Widok Produce - Width oferuje przetwarzanie średnich częstotliwości przy użyciu tych samych terminów co Tone, aby łatwo kształtować stereofoniczny obraz dźwięku
- Tweak - widok Tweak jest bardziej tradycyjnym, graficznym, chirurgicznym widokiem EQ z automatycznym wykrywaniem częstotliwości rezonansowych wyświetlanych na analizatorze widma
- Widok Miksowanie przedstawia kompleksowy widok, który obejmuje maskowanie częstotliwości między ścieżkami
- Każde z 26 pasm oferuje elastyczną funkcjonalność, która obejmuje praktycznie każdą regulację EQ, jakiej kiedykolwiek będziesz potrzebował
- Do każdego pasma można zastosować ponad trzy różne typy korektora, naśladujące klasyczne korektory konsolowe w stylu brytyjskim i amerykańskim, a także wiele wysokiej klasy korektorów outboard
- Rozszerzony zakres częstotliwości od 20Hz do 40kHz oferuje rozszerzony obszar wysokich tonów, zapewniając gładką i przestrzenną jakość - idealną dla wokali lub miksów
- Zmienny współczynnik Q oferuje typy filtrów rezonansowych naśladujących klasyczne filtry syntezatorowe i sprzętowe EQ
- Do 120dB/okt nachylenia dla chirurgicznego filtrowania i krzywych pasmowych
- Płynna, wolna od artefaktów automatyka
- Dynamiczna funkcja auto-gain utrzymuje utwór na tym samym poziomie głośności, co pozwala usłyszeć, jak korektor wpływa na dźwięk bez wpływu głośności
Specyfikacja
Wymagania systemowe
- System operacyjny:
- MacOS: OS X 10.8 lub nowszy - zgodność z M1 przy użyciu Rosetta 2
- Windows: Windows 7 lub nowsza wersja
- Format:
- Mac: AAX, AAX-DSP, AU, VST2 & VST3
- Windows: AAX, VST2 I VST3
- Obsługiwane hosty:
- Mac: Pro Tools 11 lub nowszy albo dowolna aplikacja desktopowa obsługująca wtyczki Audio Unit (AU), VST2 lub VST3
- Windows: Pro Tools 11 lub nowszy albo dowolna aplikacja obsługująca wtyczki VST3
Ogólne
- Aktywacja: klucz USB iLok 2, iLok 3 LUB konto iLok z aktywnym połączeniem internetowym
- Kod produktu: 1029-56