Pełny opis
Widok pełny Opis
Niezależne wykrywanie i usuwanie dźwięków
DeBuzzer, składający się z dwóch oddzielnych sekcji, daje Ci pełną kontrolę nad manipulacją dźwiękiem. Sekcje wykrywania i usuwania dają możliwość dokładnego ustawienia parametrów, które są potrzebne do skutecznego usuwania niepożądanych buczeń bez ingerencji w oryginalny dźwięk. Sekcja wykrywania oferuje kontrolę nad typem śledzenia, nominalną częstotliwością środkową i zakresem częstotliwości, a także kontrolę czułości - wszystkie te elementy współpracują ze sobą, aby pomóc w identyfikacji niepożądanych buczeń lub gwizdów w izolacji. Istnieje również unikalny Poziom tonu, który służy do identyfikacji częstotliwości podstawowej, ale to zostanie wyjaśnione za chwilę.
W sekcji Usuwanie znajduje się kilka parametrów, z których każdy ma łatwą do zrozumienia nazwę, aby pomóc w uzyskaniu jak najczystszego dźwięku. Typy filtrowania są połączone z regulatorem +Even, co daje użytkownikowi możliwość wyboru sposobu filtrowania i usuwania zawartości harmonicznych podczas przetwarzania. Pokrętło zakresu i nachylenia pozwala określić liczbę częstotliwości pomiędzy częstotliwością podstawową a harmonicznymi oraz szybkość ich redukcji. Podobnie jak tradycyjny korektor, DeBuzz posiada również regulację współczynnika Q i tłumienia, aby określić, jak szeroka jest częstotliwość nominalna i o ile jest redukowana.
Połączone w spójną i intuicyjną całość, DeBuzzer posiada kilka sposobów pomagających w wyodrębnieniu częstotliwości. Po pierwsze, Profil Szczytowy jest wyświetlany powyżej centralnego pokrętła częstotliwości w sekcji wykrywania. Pokazuje on siłę danej częstotliwości nominalnej w odniesieniu do sygnału przychodzącego. Jest on idealny do szybkiej identyfikacji obszaru, w którym występuje nadmierna głośność, można go jednak precyzyjnie dostosować za pomocą dużego wyświetlacza FFT.
Wyświetlacz FFT uwydatnia stałą zawartość częstotliwości i jej harmoniczne, zaznaczając je trzema szczytami na wyświetlaczu. Jak wspomniano wcześniej, generator tonów w sekcji Detect pozwala, podobnie jak w przypadku strojenia gitary, na dostrojenie się do sygnału podstawowego, poprzez coraz wolniejsze bicie w miarę osiągania szczytowego poziomu artefaktu w sygnale.
Skuteczne śledzenie dźwięku
Zakłócenia tła, brzęczenia, gwizdy i szumy są często elastyczne i nie zawsze można je przypisać do jednej częstotliwości w całym nagraniu. To właśnie dla tego reason DeBuzzer wykorzystuje trzy różne tryby śledzenia, aby efektywnie zlokalizować niepożądany artefakt. Dostępne tryby to Fast, Auto i Freeze, a domyślnie DeBuzz działa w trybie Auto. Ręczne ustawienie częstotliwości nominalnej za pomocą dużego pokrętła pomoże DeBuzzowi znaleźć się w zakresie profilu szczytowego, zanim automatycznie przesunie się w kierunku częstotliwości docelowej i usunie ją. Z rozdzielczością 1/10 000 Hz, wartość ta może być ustawiona bardzo dokładnie. Ciągły ruch po obu stronach nominalnej częstotliwości profilu szczytowego, tryb Auto jest idealny do przechwytywania wędrujących częstotliwości z niezrównaną dokładnością. Tryb Auto, odpowiedni do przechwytywania dźwięków, które poruszają się we wszystkich trzech pasmach częstotliwości (wysokie, średnie i niskie), jest idealny do usuwania starych nagrań taśmowych z modulowaną prędkością przesuwu taśmy.
Po drugie, tryb szybki pozwala filtrom usuwającym automatycznie podążać za szybko zmieniającym się fundamentem. Zlokalizowanie brzęczenia o wysokiej częstotliwości sprawia, że tryb szybki jest idealny do usuwania niepożądanych szumów, zakłóceń lub gwizdów pochodzących z urządzeń oświetleniowych na scenach i planach filmowych.
Gdy szum zniknie, można wybrać tryb zamrożenia, aby ustawić wartość nominalną na tę właśnie częstotliwość i zatrzymać wyszukiwanie przez detektor. W celu usunięcia szumów i gwizdów najlepiej jest ustawić tryb zamrożenia, a następnie użyć funkcji FFT do znalezienia częstotliwości szumów. Są one widoczne jako piki na wykresie, a następnie można click na piku, aby skonfigurować wtyczkę do usuwania tej częstotliwości.
Podwójne filtry usuwania
Dostępne są dwa filtry do usuwania niepożądanych artefaktów z dźwięku. Domyślnie w DeBuzzerze jest to filtr grzebieniowy, a drugą opcją jest korektor parametryczny. Filtr grzebieniowy jest stosowany w przypadku najczęściej spotykanych buczeń i gwizdów, które można znaleźć w ścieżkach audio, oraz tonów wędrujących, takich jak szumy cyklu sieciowego o częstotliwości 50 Hz, pochodzące z wadliwego lub źle ekranowanego okablowania. Filtrowanie grzebieniowe jest idealne do prostowania artefaktów z podtekstami i harmonicznymi, które obejmują kilka zakresów częstotliwości, i oferuje bardziej szerokopasmowe rozwiązanie.
Tryb korektora parametrycznego jest idealny do precyzyjnego usuwania niepożądanych artefaktów w mniejszym zakresie częstotliwości lub brzęczenia w górnych zakresach częstotliwości. Jeśli do usunięcia jest tylko jedna lub dwie harmoniczne, może się okazać, że użytkownik woli brzmienie filtrów korektora parametrycznego. W trybie korektora parametrycznego można zmniejszać tłumienie wraz ze wzrostem częstotliwości, korzystając z regulacji nachylenia zbocza sygnału, oraz można wybrać opcję usuwania nieparzystych i parzystych harmonicznych, a nie tylko nieparzystych harmonicznych.
W obu trybach pracy, DeBuzzer pozwala na wybór nieparzystych harmonicznych niezależnie lub jednocześnie nieparzystych i parzystych harmonicznych, oferując jeszcze większą kontrolę nad manipulacją sygnałem.
Usłysz różnicę
Wspólną cechą wszystkich wtyczek Oxford Restoration jest to, że DeBuzzer posiada rozbudowaną sekcję wyjściową, która oferuje znacznie więcej niż tylko regulację ogólnego poziomu wyjściowego. Dwa tryby odsłuchu, Audio i Diff, pozwalają na monitorowanie przetwarzania, aby upewnić się, że nie uszkadzasz nadmiernie dźwięku przez przetwarzanie. Przełączenie w tryb Diff pozwoli Ci usłyszeć w izolacji buczenie, które usuwasz, podczas gdy przełączenie z powrotem w tryb audio pozwoli Ci na porównanie oryginalnego i uszkodzonego dźwięku.
Recenzje
"Biorąc pod uwagę, jak ciężki był to test, wyniki są imponujące". - Paul White (Sound on Sound)
"Poradził sobie z niektórymi z najtrudniejszych zadań, jakie przed nim postawiłem - naprawdę imponujące". - Garett Haines (Tape Op Magazine)
"Wysokiej jakości skalpel audio pozwalający na usunięcie tego, czego nie powinno tam być, a pozostawienie tego, co powinno". - Matt Vanacoro (Ask Audio)
Właściwości
- Przejrzyste usuwanie niepożądanych buczeń, szumów i gwizdów
- Najlepsza wtyczka do przetwarzania i odtwarzania w postprodukcji i produkcji muzycznej
- Niezależne sekcje Detect i Remove, każda z kompleksowym układem kontrolnym dla intuicyjnego i dogłębnego przepływu pracy
- Dokładne wykrywanie fundamentów w trzech zakresach częstotliwości w celu skutecznej eliminacji niepożądanych artefaktów w całym spektrum
- Trzy tryby śledzenia pozwalają z łatwością wyłapać niepożądany szum
- Tryb automatyczny śledzi składowe podstawowe i harmoniczne w czasie rzeczywistym, idealny do przechwytywania ruchomych źródeł, takich jak nagranie z taśmy modulującej vintage
- Tryb Freeze pozostaje nieruchomy na częstotliwości zdefiniowanej przez użytkownika, idealny do wykrywania źródeł statycznych, takich jak szumy AC w tle
- Tryb szybki namierza i śledzi brzęczenia o wysokiej częstotliwości, często powodowane przez sprzęt oświetleniowy
- Dwie metody usuwania filtrów, w tym filtrowanie grzebieniowe i korektor parametryczny
- Usuwanie za pomocą filtrów grzebieniowych jest idealne w przypadku ścisłego usuwania kilku harmonicznych
- Filtr z korektorem parametrycznym może być używany do dokładnego usuwania mniejszych zestawów harmonicznych i gwizdów o wysokiej częstotliwości
- Usuwanie nieparzystych harmonicznych niezależnie lub jednocześnie nieparzystych i parzystych
- Sprawdź, jak duża część oryginalnego dźwięku jest przetwarzana, korzystając z trybu odsłuchu Diff, aby precyzyjnie dostroić wtyczkę
- Dokładność do 1/10 000 Hz jest idealna do krytycznych celów archiwizacji lub odtwarzania.
- Innowacyjny wyświetlacz graficzny z wysokiej rozdzielczości FFT i profilem poziomów szczytowych
Dane techniczne
Wymagania systemowe
- System operacyjny:
- MacOS: OS X 10.8 - 10.15 Catalina (Big Sur/Monterey nie są jeszcze obsługiwane)
- Windows: Windows 7 lub nowsza wersja
- Format:
- Mac: AAX, AAX-DSP, AU, VST2 & VST3
- Windows: AAX, AAX-DSP, VST2 I VST3
- Obsługiwane hosty:
- Mac: Pro Tools 10.3.8 - 12 (AAX Native & AAX DSP), Pro Tools 7 - 10 (TDM & RTAS), Logic Pro X 10.2, Logic 8 & 9, Digital Performer, Nuendo, Cubase, Ableton Live, Studio One
- Windows: 10.3.8 - 12 (AAX Native & AAX DSP), Pro Tools 7 - 10 (TDM & RTAS), Nuendo, Cubase, Ableton Live, Samplitude, Sequoia, Pyramix, Studio One.
Ogólne
- Aktywacja: klucz USB iLok 2, iLok 3 LUB konto iLok z aktywnym połączeniem internetowym
- Kod produktu: 1029-23