Pełny opis
Widok pełny Opis
Niedoceniany niezbędnik studyjny
Oznaczając drastyczną zmianę w branży, w 1995 roku Towarzystwo Fraunhofera zmieniło rozszerzenie pliku uniwersalnego MPEG-1 Audio Layer III na wszechobecny MP3. Ten nowy statyward skompresowanego kodeka opiera się na właściwościach psychoakustycznych, interpretując dźwięki na podstawie series określonych pasm częstotliwości. W rezultacie tony w danym paśmie częstotliwości mogą być maskowane przez głośniejsze tony w tym samym paśmie. Powoduje to przesunięcie niesłyszalnych częstotliwości w te obszary widma, w których ludzki słuch ma mniejsze szanse na ich odbiór i może wprowadzać artefakty w postaci zniekształceń. Usunięcie tych tonów, które algorytm MP3 uznaje za niesłyszalne, powoduje znaczne zmniejszenie rozmiaru pliku - od 10 do 12 razy w celu dystrybucji na płytach CD oraz wśród dostawców i dystrybutorów internetowych. Im większa jest kompresja, tym więcej informacji jest usuwanych. Stanowi to nowe wyzwanie dla inżynierów zajmujących się cyfrowym miksowaniem i masteringiem. Upewnienie się, że produkt brzmi tak dobrze, jak to tylko możliwe w szerokim zakresie powszechnie stosowanych kodeków, jest niezbędnym procesem dla wszystkich nowych, nowoczesnych inżynierów miksu i masteringu, którzy muszą lepiej zrozumieć, jak różne algorytmy kompresji wpływają na dźwięk. Zapraszamy na stronę Sonnox Pro-Codec.
Wszystkie kodeki audio Fraunhofera w zasięgu ręki
Mimo że muzyka stała się wygodniejsza i łatwiej dostępna dzięki strumieniowaniu online i dystrybucji internetowej, stworzenie doskonałego miksu, który będzie można wykorzystać w różnych miejscach z różnymi kodekami, jest dla inżynierów większym wyzwaniem niż kiedykolwiek wcześniej. Aplikacja Sonnox Pro-Codec, która umożliwia monitorowanie projektu za pomocą wszystkich kodeków Fraunhofera, pozwala na odsłuchiwanie i porównywanie kodeków w czasie rzeczywistym bez konieczności eksportowania w trybie offline.
Szybka i łatwa w użyciu, z przełączaniem bez zakłóceń, umożliwia inżynierom miksowania i masteringu monitorowanie do pięciu kodeków w czasie rzeczywistym w programie DAW, aby dokładniej wprowadzać zmiany w projekcie w celu lepszego dopasowania do algorytmu kodeka, który jest wymagany dla danego dźwięku. Ta pierwsza w branży wtyczka zapewnia obsługę wszystkich najważniejszych kodeków Fraunhofera, w tym mp3, mp3 Surround, AAC-LC, HE-AAC i HE-AACv2, a także kodeków bezstratnych, takich jak mp3-HD i HD-AAC. Wszystkie te kodeki mogą być ładowane z częstotliwością próbkowania do 192 kHz i rozdzielczością od 16 do 32 bitów. Oprócz tego zintegrowano szeroką gamę kodeków dźwięku przestrzennego oraz kodek iTunes Plus, co pozwala na dokładniejsze tworzenie dedykowanych matryc specjalnie dla programu iTunes, a także mediów nadawczych i strumieniowych.
Ponieważ każdy algorytm kodeka jest inny, będzie to miało inny wpływ na brzmienie projektu, dlatego możliwość płynnego wyboru jednego z pięciu jednocześnie daje wiedzę o tym, jak najlepiej zmienić projekt, aby uzyskać najlepsze brzmienie. Przerywając cykl eksportowania mikrofonu do kodeka, odsłuchiwania i oceny różnic, proces w czasie rzeczywistym Pro-Codec pozwala na precyzyjne przesłuchanie w programie DAW i natychmiastowe wprowadzenie wymaganych zmian.
Można nie tylko odsłuchiwać różnice między różnymi kodekami, ale także graficznie monitorować sumę i różnicę tych efektów na dużym wyświetlaczu FFT.
Zobacz różnicę
W znanym stylu Sonnox, Fraunhofer Pro-Codec zawiera innowacyjny wyświetlacz, który zapewnia wizualną reprezentację kilku kluczowych składników sygnału audio. Choć ostatecznej oceny należy dokonywać za pomocą słuchu, powiększalna funkcja FFT w witrynie Sonnox Pro-Codec zapewnia ogromny wgląd w szczegóły sygnału audio. Analiza FFT jest przedstawiona za pomocą linii yellow, przy czym czerwona linia graficzna reprezentuje zawartość spectral różnicy między sygnałem wyjściowym a sygnałem kodeka. Reprezentowany jest także współczynnik NMR (Noise-Mask ratio) za pomocą zielonych linii, które są umieszczone pionowo w zależności od intensywności w danym zakresie częstotliwości. Im wyższa zielona linia, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia słyszalnych artefaktów w tym regionie.
Inny punkt widzenia można uzyskać za pomocą przełącznika "Liss", który zmienia graficzny interfejs użytkownika na wyświetlacz Lissajous z dwoma wektorkami. Ten punkt widzenia umożliwia określenie wpływu i obecności artefaktów w obrębie pola stereofonicznego za pomocą trzech unikalnych reprezentacji "Wejście i wyjście", "Wyjście i różnica" oraz po prostu "Różnica". Dla inżynierów zajmujących się masteringiem stanowi to bezcenną informację o polu przestrzennym i ewentualnym zmniejszeniu szerokości stereo, które może wystąpić po zastosowaniu kodeka.
Dostosuj odtwarzanie do własnych potrzeb dzięki zaawansowanym funkcjom
W przypadku tak szczegółowego pomiaru, na stronie Sonnox Pro-Codec można skorzystać z obszernego zestawu dodatkowych funkcji i statystyk. Każdy z maksymalnie pięciu kodeków zawiera informacje na temat algorytmu, w tym regulowany bitrate i jakość, a dalsze informacje są prezentowane w trzech zakładkach oznaczonych jako "Trim", "Comp" i "A-B". W zakładce Trim prezentowane są informacje o poziomie szczytowym dźwięku po przejściu przez dany kodek. Dla inżynierów masteringu pracujących z dźwiękiem o niewielkim zakresie dynamiki i podwyższonej głośności, pozwala to na wizualne sprawdzenie, jaki będzie prawdopodobny wynik poziomu szczytowego w dźwięku. Wewnętrzne filtrowanie w ramach algorytmu kodeka może często zmieniać ten poziom, a zatem monitorowanie go zapewni możliwość odpowiedniego dostosowania poziomu dynamiki ścieżki w celu wyeliminowania wszelkich niepożądanych przycięć lub przekroczeń podczas ostatecznego eksportu.
Druga zakładka "Comp" wskazuje przybliżony współczynnik kompresji danych dla każdego kodeka, natomiast zakładka "A-B" oferuje prawdopodobnie najważniejszą cechę ze wszystkich. Mówiąc konkretnie, część A-B strony Sonnox Fraunhofer Pro-Codec udostępnia dwa tryby odsłuchu "na ślepo": A-B i A-BX. Po pierwsze, tryb A-B umożliwia przesłuchanie dowolnej pary kodeków, a wtyczka wyświetla, który tryb jest aktualnie odsłuchiwany. Jeśli użytkownik chce w większym stopniu polegać na swoim słuchu, tryb A-BX usuwa wszelkie wskazówki wizualne i prezentuje jedynie słyszalne zmiany, pomagając użytkownikowi w dokonaniu ostatecznej oceny w oparciu o swój słuch i system monitorowania, a nie pod wpływem wzroku.
Alternatywnie można monitorować różnicę w sygnale usuwanym przez kodek, naciskając przełącznik "Diff" w części wyjścia głównego wtyczki. Po wprowadzeniu odpowiednich ustawień jednoczesne kodowanie w wielu formatach jest po prostu kwestią włączenia nagrywania we wtyczce i naciśnięcia przycisku odtwarzania w programie DAW. Ogromna oszczędność czasu dzięki możliwości dodawania kompleksowych meta-danych i przetwarzania wsadowego pozwala na szybkie i łatwe wprowadzanie zmian lub ich brak, a wszystko to bez wychodzenia z programu DAW.
Recenzje
"Jeśli raz użyjesz Pro-Codec, już nigdy nie usłyszysz skompresowanego dźwięku w ten sam sposób". - Future Music
"...jeden z najbardziej użytecznych pluginów dla inżynierów masteringu i miksu dostępnych obecnie w sprzedaży". - PSN Europe
Cechy
- Odsłuchiwanie i kodowanie w czasie rzeczywistym z przełączaniem bez zakłóceń
- Szybka i łatwa obsługa
- Obsługa szerokiej gamy kodeków, w tym MP3, Apple AAC, AAC-LC, HE-AAC, MPEG Surround, wielokanałowych AAC-LC i HE-AAC, HD-AAC
- Jednoczesne przesłuchiwanie do pięciu kodeków
- Przetwarzanie wsadowe za pomocą dedykowanego menedżera umożliwia eksportowanie kilku ścieżek jednocześnie
- Eksportowanie znaczników z wszechstronnymi opcjami metadanych
- Testy A-B umożliwiające szybkie porównanie
- Testowanie ABX usuwa kolejki wizualne dla ślepego testowania
- Tryb odsłuchu DIFF umożliwia odsłuchiwanie tylko wpływu kodeka na sygnał wejściowy
- Szczegółowe opcje pomiarowe z narzędziami do wizualnej analizy FFT
- Kodowanie dźwięku z częstotliwością próbkowania do 192 kHz
- Kodowanie w pełnej rozdzielczości plików 16-, 24- i 32-bitowych
- Szczegółowy wskaźnik częstotliwości NMR
- Ręczne przycinanie poziomów odsłuchu każdego z kodeków w celu dopasowania wzmocnienia między formatami dla celów monitorowania
Specyfikacje
Wymagania systemowe
- System operacyjny:
- macOS: OS X 10.8 - macOS 10.15 Catalina
- Windows: Windows 7 lub nowsza wersja
- Format:
- Mac: AAX, AAX-DSP, AU, VST2 & VST3
- Windows: AAX, AAX-DSP, VST2 I VST3
- Obsługiwane hosty:
- Mac: Pro Tools 10.3.8 - 12 (AAX Native & AAX DSP), Pro Tools 7 - 10 (TDM & RTAS), Logic Pro X 10.2, Logic 8 & 9, Digital Performer, Nuendo, Cubase, Ableton Live, Studio One
- Windows: Pro Tools 10.3.8 - 12 (AAX Native & AAX DSP), Pro Tools 7 - 10 (TDM & RTAS), Nuendo, Cubase, Ableton Live, Samplitude, Sequoia, Pyramix, Studio One.
Ogólne
- Obsługiwane kodeki: MP3, Apple AAC iTunes+ (tylko Mac) AAC-LC, HE-AAC / MPEG Surround, wielokanałowy AAC-LC i HE-AAC, HD-AAC
- Aktywacja: klucz USB iLok 2, iLok 3 LUB konto iLok z aktywnym połączeniem internetowym
- Kod produktu: 1029-25