Pełny opis
Widok pełny Opis
Doładuj swoją kreatywność dzięki syntezie wektorowej
Vecto, którego celem jest zmiana sposobu myślenia o projektowaniu dźwięku, opiera się na czterech silnikach oscylatorów i morfingu XY pad umożliwiającym regulację ruchu pomiędzy każdym z oscylatorów. Program składa się z kilku kategorii podzielonych na fale analogowe (Sinus, Kwadrat, Triangle, SineRez, Noise), addytywne (Glass, organy, Vocal), Spectral oraz siedmiu menu próbek do wyboru spośród ogromnej ilości próbek. Manipulacja tymi falami odbywa się za pomocą kontroli Spread (unison), modulacji symetrii, modulacji szerokości impulsu i wielu innych.
Dostępne są dwa tryby pracy, przy czym tryb Direct jest narzędziem live, które pozwala przeciągać ruchy na stronie pad za pomocą myszy, a tryb Replay zapewnia wstępnie ustawione kształty ruchu, za którymi podąża pad. Projektanci dźwięku wiedzą, jak ważne jest stworzenie czegoś unikalnego, co pasuje do dźwięku w głowie, dlatego Vecto oferuje wiele sposobów dostosowywania ruchu, nawet w trybie odtwarzania. Wszystkie wstępnie ustawione kształty można zmieniać, zmieniając liczbę kroków do maksymalnie 32, można wybrać zapętlenie, aby rozpocząć od dowolnego z kroków, można zmienić maksymalną prędkość i oczywiście zsynchronizować tempo MIDI z projektem, a każdy krok można oczywiście przeciągnąć ręcznie w obszarze XY pad, aby zmienić jego położenie. Jako syntezator wektorowy, Rob Papen Vecto zachęca do występów, pozwalając na zabawę w projektowanie dźwięku. Aby zapewnić maksymalną elastyczność, prędkość ruchu w obrębie XY pad może być zmieniana za pomocą wielu różnych funkcji MIDI, takich jak pitch-wheel na konwencjonalnej klawiaturze MIDI.
Włączenie kwantyzacji Time i Space otwiera nowe możliwości tworzenia rytmicznych dźwięków, które są związane z pozycją na XY pad. Podczas gdy zazwyczaj w syntezatorze wektorowym dźwięk będzie tworzony przez series swobodnych ruchów, Vecto pozwala ograniczyć parametry czasowe i przestrzenne, aby dopasować je do rytmu projektu. Korzystając z funkcji Time Quantise, można wybrać dowolny rytm od 1/1 do 16/1, a także warianty triolowe i kropkowe. Kwantyzacja przestrzeni ogranicza możliwość poruszania się kropek poprzez podział siatki XY. Wybranie większej kwantyzacji przestrzeni zapewni punktom bardziej skończony ruch w celu uzyskania subtelnych wariacji, natomiast wybranie mniejszej kwantyzacji spowoduje tworzenie dużych kroków z dużymi zmianami między poszczególnymi krokami.
Szczegółowa i eksperymentalna modulacja
Nie ograniczając Twojej kreatywności, każdy możliwy parametr Vecto może być modulowany w celu uzyskania czegoś naprawdę wyjątkowego i niepowtarzalnego. Idealny dla projektantów dźwięku tworzących dźwięk do produkcji ekranowych silver. Można tworzyć ruchome i ewoluujące dźwięki, które zmieniają się wraz ze wskazówkami na ekranie. Eksperymentuj z dostosowaniem wysokości dźwięku oscylatora, aby poruszał się wraz z przestrzenią, kwantyzując pozycjonowanie XY, aby uzyskać efekt stopniowanej drabiny, który może budować napięcie w filmach landscape.
Wiele trybów pracy
Vecto oferuje tryby monofoniczny, polifoniczny i swobodny, które można wykorzystać w wielu różnych stylach wykonawczych. Idealne dla projektantów dźwięku live, tryby w Vecto pozwalają na dostosowanie sposobu wyzwalania ruchu XY, aby lepiej dopasować kompozycję i styl. W trybie polifonicznym każda nuta zagrana na kontrolerze MIDI lub klawiaturze powoduje wywołanie własnego ruchu, natomiast w trybie monofonicznym każda zagrana nuta powoduje ponowne wywołanie ruchu. Wreszcie tryb swobodny umożliwia kontynuowanie ruchu w obrębie witryny XY pad niezależnie od odtwarzania nowych nut. Można go używać w połączeniu z funkcją Loop Start do tworzenia pozornie niekończących się, ewoluujących pejzaży dźwiękowych.
Dostosuj swoje brzmienie
Stworzenie własnego, niepowtarzalnego brzmienia i ugruntowanie własnego brzmienia signature jest niezwykle ważne. Daj się usłyszeć ponad hałasem i wyróżnij się spośród innych. Z Vecto jest to łatwe.
Znacznie więcej niż synteza wektorowa
Podstawową cechą wtyczek Roba Papena jest ich wszechstronność. Vecto nie jest pod tym względem wyjątkiem i pozwala na rozbudzenie kreatywności i eksperymentowanie z różnymi metodami generowania dźwięku. Ponieważ każdy oscylator ma szeroki zakres kontroli i routingu, możesz tworzyć syntezę w stylu FM na stronie signature. Korzystając z opcji routingu, możesz wysłać dowolną liczbę oscylatorów do oscylatora modulowanego i kontrolować go za pomocą kontroli głośności do jednej z wolnych obwiedni wewnątrz Vecto. W ten sposób można uzyskać metaliczny, perkusyjny dźwięk signature, z którego słyną syntezatory FM, co otwiera nowe horyzonty tonalne, z którymi można eksperymentować.
Cechy
- Skupiony wokół czterech oscylatorów z XY pad
- Obrotowy i odwracalny ruch na siatce XY
- Chord tryb generuje do czterech dodatkowych tonów dla każdej nuty, z niezależnym przestrajaniem, strojeniem i strummingiem (delay)
- Dwa wbudowane filtry z 28 algorytmami filtrowania
- Sekcja wzmacniacza, która zawiera główną obwiednię
- Wiele trybów odtwarzania oferuje elastyczne możliwości zastosowania dla każdego wykonawcy, muzyka lub projektanta dźwięku
- Szeroki zakres opcji projektowania brzmienia, w tym dwa wolne LFO i dwie wolne obwiednie
- Dwa bloki FX z wieloma różnymi stylami i dźwiękami do wyboru
- W pełni funkcjonalna matryca modulacji z szerokim zakresem źródeł i miejsc docelowych
- 16-krokowy arpeggiator z synchronizacją tempa, funkcjami Swing, Speed, Octave i Mode
- Maksymalnie 32 kroki w obrębie XY pad zapewniają elastyczne przemieszczanie się między poszczególnymi oscylatorami
- Elastyczny routing oscylatorów oferuje możliwości syntezatora w stylu FM przy użyciu wbudowanych Free Envelopes
- Funkcja pętli może być przypisana do każdego z maksymalnie 32 kroków
- Kontrola prędkości synchronizacji tempa MIDI w celu utrzymania rytmu utworu lub występu
- Kwantyzacja przestrzeni pozwala ograniczyć ruch punktu do wcześniej zdefiniowanych linii siatki
- Kwantyzacja czasowa mapuje każdy ruch z tempem projektu, tworząc efekty rytmiczne
- Sterowanie szybkością ruchu za pomocą kilku źródeł obsługujących statyward MIDI, takich jak pokrętło pitch na klawiaturze MIDI
- Trzy tryby pracy, w tym polifoniczny, monofoniczny i swobodny
- Biblioteka zawierająca ponad 1000 fabrycznych presetów
Specyfikacja
- Wymagania systemowe
- System operacyjny:
- Mac: OS-10.13 do OS-12
- Windows: Windows 7/8/ 10/11
- Format:
- Mac: 64 bity AU, VST3, VST i AAX
- Windows: 32 i 64 bity VST, VST3 i 64 bity AAX. PC AAX dla PT 12 lub nowszego
- Kompatybilność:
- Zgodność z MIDI MPE
- Kompatybilny z systemem NI NKS
- Kod produktu: 1267-36