Pełny opis
Widok pełny Opis
Renesansowy syntezator
Oparty na rzadkim włoskim syntezatorze wyprodukowanym we wczesnych latach '80, Elka-X jest zasilany przez signature Cherry Audio techniki modelowania, aby stworzyć replikę. Oryginalnie zaprojektowany przez Elka, Synthex jest bardzo potężnym syntezatorem, który oferuje unikalne brzmienia do wielu innych syntezatorów z tej epoki, a teraz Elka-X pozwala użytkownikom wszystkich umiejętności odkryć ten kawałek historii muzyki w swoim DAW.
Wyróżniający się z tłumu Synthex łączył w sobie szereg niecodziennych i przyszłościowych cech. Wysoce stabilny, sterowany cyfrowo oscylator analogowy i potężny filtr wielotrybowy zasilany przez układy CEM3320, umożliwiał szeroki zakres eksploracji tonalnej. Wielotimbralna natura oferowała możliwość wykonywania dwóch patchy jednocześnie, ta innowacyjna funkcja stała się podstawą w nowoczesnych syntezatorach cyfrowych i oczywiście została zaimplementowana w Elka-X.
Używana przez niektóre legendy branży, w tym przez nikogo innego jak Stevie Wondera w utworze "Skeletons" z albumu Characters z 1987 roku oraz Geoffa Downesa jako członka grupy Asia z Keithem Emersonem, Nickiem Rhodesem i Peterem Howellem. Być może najbardziej znana jest Elka, która trafiła w ręce Jean-Michel Jarre'a i można ją usłyszeć na albumie Rendezvous.
Ulepszone dla współczesnych producentów
Vintage Syntezatory urzekają nas swoim pięknym brzmieniem i charakterem, ale często mogą nie pasować w porównaniu z funkcjonalnością nowoczesnych syntezatorów. Z tego powodu, Cherry Audio fachowo wymodelowało oryginalny syntezator, aby zachować jego brzmienie i charakter, jednocześnie rozszerzając funkcje o zwiększone możliwości dla współczesnych kompozytorów i inżynierów miksujących. Zachowując wszystko od oryginalnych DCO, dynamicznego filtra wielotrybowego i rozbudowanej sekcji FX, Elka-X jest najdokładniejszym modelem Synthexa dostępnym na rynku.
Utrzymując duszę sprzętowego oryginału przy życiu, Cherry Audio's Elka-X zachowuje wszystkie możliwości rzeźbienia dźwięku, takie jak layering i podział klawiatury, aby czuć się znajomo dla użytkowników oryginału. Zbudowanie najlepszego syntezatora dla współczesnych muzyków oznaczało ogromne ulepszenie topornej sekwencji krokowej oryginału, zwiększenie polifonii, w tym trybów mono i unison, dodanie reakcji na prędkość, a nawet rozszerzenie funkcjonalności filtrów i źródeł modulacji LFO. Oprócz rozbudowy tego, co już było, dodano nowe dodatki, aby zaoferować większą wszechstronność, w tym dodanie arpeggiatora z niezależnymi przypisaniami dla obu warstw.
Kontrolowanie większości aspektów Twojego syntezatora nigdy nie było łatwiejsze niż dzięki unikalnym kontrolkom panelowym, zapewniającym płynną wymianę ustawień między warstwami, ścieżkami sekwencera i presetami. To nie tylko kontrola czy podstawowe funkcje syntezatora zostały ulepszone, ale także sekcja FX. Doskonalenie brzmienia, dodawanie atmosfery i stereofonicznych emocji jest możliwe dzięki dołączeniu studyjnej jakości echa, delay i Cherry Audio's Galactic reverb algorytm. Dla początkujących lub mniej doświadczonych projektantów dźwięku, bogactwo 500 profesjonalnie wykonanych presetów oferuje możliwość zanurzenia się w nieskazitelnych, gotowych do produkcji dźwiękach natychmiast bez krzywej uczenia się.
Cechy
- Funkcjonalność dzielonej klawiatury z dwuczęściową obsługą multitimbralną, aby używać dwóch patchy jednocześnie z kontrolą głośności i panningu
- Ulepszona polifonia do 16 głosów, które można nakładać warstwowo lub rozdzielać na całej klawiaturze
- Wymiana ustawień i wybór warstw za pomocą sekcji Panel Control
- Dwa oscylatory DCO z czterema przebiegami, w tym sawtooth, square, zmienne przebiegi impulsowe i triangle każdy z niezależnym strojeniem
- Tryby polifoniczne, jednogłosowe i monofoniczne z unisono detune
- Modulacja pierścieniowa i modulacja krzyżowa PWM dla obu oscylatorów niezależnie
- Generator szumu o charakterze szumu białego i różowego
- Filtr wielomodowy w stylu CEM3320 z trybami lowpass 12 lub 24 dB/oct, bandpass 6 lub 12 dB/oct lub highpass 12 dB/oct
- Dwa synchronizowane z tempem LFO
- Dwie niezależne sekcje modulacji: stała sekcja LFO 1 oraz zorientowana na wydajność sekcja LFO 2, przeznaczona do użytku z kontrolerami pitch i mod wheel
- Sześć kształtów fal dostępnych na LFO 1, w tym Sawtooth, Ramp, Bipolar Square, Triangle, Unipolar square i rando
- Sekcja ADSR z pełną kontrolą obwiedni ADSR i kontrolą velocity
- Monofoniczny filtr ADSR i generator obwiedni wzmacniacza Tryb Multi-wyzwalacz
- Chord Synchronizacja pamięci i oscylatora 2
- Synchronizacja LFO, sekwencera, Arpeggio i tempa Echo do tempa w DAW
- Sekwencer krokowy z 128 krokami, każdy z czterema indywidualnymi monofonicznymi sekwencjami przypisywanymi do dowolnej warstwy
- Niezależne Glide i Portamento na każdy oscylator
- Przypisywany arpeggiator z synchronizacją tempa
- Sekcja FX klasy studyjnej zawierająca chorus, echo delay i Cherry Audio's Galactic reverb
- Wbudowana funkcja zoom z możliwością przeciągania i zmiany rozmiaru
- Ponad 500 profesjonalnie przygotowanych presetów
- Wszechstronna kompatybilność MIDI z MIDI learn dla pełnej kontroli DAW, w tym automatyzacji
- Presety i globalny poziom mapowania MIDI
- Ultra niski poziom CPU i zoptymalizowana wydajność
Specyfikacja
Wymagania systemowe
- System operacyjny:
- Mac: macOS 10.9 lub wyższy (w tym macOS 12), wymagany 64-bitowy
- Windows: Windows 7 lub wyższy (w tym Windows 11), wymagany 64-bitowy
- Procesor: Natywna obsługa procesora Apple M1. Komputer czterordzeniowy z zalecanym
- Format:
- Mac: AU, VST, VST3 i AAX
- Windows: VST, VST3 i AAX
- RAM: 8GB pamięci RAM
Ogólne