Pełny opis
Widok pełny Opis
Hybrydowa konstrukcja analogowo-cyfrowa
Wynik współpracy pomiędzy Chrisem Huggettem (Gnat, WASP, OSCar) i PWM (Paul Whittington), syntezator Mantis jest niezwykłym instrumentem, który szczyci się tym, co najlepsze z obu światów dzięki hybrydowej konstrukcji analogowej i cyfrowej. Rozwijany przez lata, Huggett włożył w Mantisa całą swoją wiedzę przed śmiercią, pozostawiając PWM dokończenie projektu. Wsparcie ze strony rodziny Huggetta miało kluczowe znaczenie dla urzeczywistnienia tego syntezatora.
Potężne oscylatory o złożonej architekturze
Syntezator Mantis posiada potężne oscylatory zoptymalizowane przez złożone obliczenia. Dzięki oscylatorom działającym na układzie DSP, syntezator osiąga optymalną stabilność i kontrolę dźwięku bez poświęcania swojego ikonicznego, analogowego głosu. Syntezator Mantis jest przykładem tego, co można osiągnąć poprzez połączenie inżynierii analogowej i cyfrowej.
Wielotrybowy filtr VCA o zmiennym stanie skupienia
Filtr jest kolejnym kluczowym elementem syntezatora Mantis. Zaprojektowany przez Huggetta i zbudowany z wykorzystaniem układu SSI2164, jest wielotrybowym filtrem VCA o zmiennym stanie z overdrive. Filtr Mantis Synthesizer został zaprojektowany z dwoma oddzielnymi filtrami - po jednym dla każdej partycji sygnału analogowego. Filtry mogą być uruchamiane w series lub równolegle, co pozwala na tworzenie brzmień unikalnych dla syntezatora OSCar.
Pokładowe efekty cyfrowe
Oprócz filtra VCA, syntezator Mantis posiada dwa efekty cyfrowe: reverb i chorus. Efekty te dają użytkownikom jeszcze większe możliwości kontroli sonicznej. Dzięki reverb, możesz płynnie regulować parametry czasu i poziomu, podczas gdy filtry górno- i dolnoprzepustowe ograniczają niepożądane dźwięki.
Obwiednie ADSR
Syntezator Mantis posiada dwie obwiednie ADSR, każda z parametrem sustain-fall oraz ujemną i dodatnią modulacją velocity dla większej wygody. Sustain fall umożliwia projektantom obniżenie aspektu dźwięku przed zwolnieniem, nawet podczas naciskania klawisza. Każda obwiednia może być ustawiona na powtarzanie, co pozwala jej działać jako pseudo-LFO i dostosowywać częstotliwości w czasie rzeczywistym.
Analogowy staging wzmocnienia
Analogowy staging wzmocnienia syntezatora Mantis zapewnia doskonałe wzmocnienie, aby zapewnić, że twój dźwięk przesteruje się w naturalny sposób z dźwiękowym ciepłem. Układ SSI2164 jest używany do uruchamiania VCA, z w pełni analogowym sygnałem patch, który jest dwukrotnie wzmacniany, aby zapewnić wyraźne ciepło i zniekształcenia w razie potrzeby.
Co jest w zestawie
- Syntezator Mantis
- Zasilacz
- Przewód USB-C
- Przewodnik "Getting Started
Specyfikacje
200 patchy:
- Wszystkie poprawki w pamięci RAM, więc można je nadpisać
- Bank A: 100 presetów fabrycznych
- Bank B: 100 presetów użytkownika (wszystkie ustawione na początkowe patch)
- Funkcja porównania
- Funkcja Initialise patch
Duophonic z 2 analogowymi ścieżkami sygnału:
- Matematycznie generowane oscylatory zaprojektowane przez Chrisa Huggetta
- Analogowy tor sygnałowy zaprojektowany przez Chrisa Huggetta
2 oscylatory plus sub-oscylator na głos:
- Sine / Triangle / Saw / Pulse plus dodatkowe typy fal
- Kontrola kształtu i wejście modulacji kształtu (stworzy modulację szerokości impulsu na fali impulsowej z idealnym kwadratem w centrum)
- Kontrola modulacji wysokości dźwięku
- Wybór oktawy dla każdego oscylatora
- OSC 1 SUB podąża za parametrami oscylatora 1
Oscillator Drift:tworzy losowe zmiany wysokości dźwięku pomiędzyoscylatorami
Wielotrybowe filtry VCA o zmiennym stanie z overdrive:
- 2 filtry analogowe - 1 na ścieżkę sygnału
- Nisko-przepustowe / pasmowo-przepustowe / górnoprzepustowe w konfiguracjach 12 i 24 dB
- Dodatkowe typy WBAND (series) i WSTOP (równolegle)
- Odcięcie filtra
- Modulacja odcięcia filtra
- Rezonans filtra
- Szerokość filtra
- Modulacja szerokości filtra
- Ścieżka kluczowa filtra
LFO (Low Frequency Oscillator):
- 2 LFO
- 4 kształty fal na oscylator
- Parametr Fade In / Fade Out
- SYNCable
- Kontrola szybkości
Obwiednie:
- 2 niezależne obwiednie
- ENV 1 znormalizowana do amplitudy
- ADSR
- + parametr Sustain Fall do kształtowania podczas key-down
- + Repeat, który może być użyty do tworzenia zapętlonych obwiedni
- Kontrola prędkości dodatniej i ujemnej
Mikser:
- Pierwszy miks: OSC1 i OSC2
- Drugi miks: OSCillatory i szumy
- Trzeci miks: OSCillatory + szum i modulator pierścieniowy
Trasy modulacji:
- Control - 6 wyborów parametrów modulacji
- Źródło - 6 wyborów efektorów z obwiedni i LFO
- Scale - wybory kontrolek służących do skalowania efektu modulacji
Glide:
- Glide amount
- Tryb Auto-glide
Diody LED wskaźników:
- Dwie diody LED dla głosu
- Dioda LED dla aktywności klawiatury
Wyzwalanie:
- ENV 1 Legato
- ENV 2 Legato
- LFO Keytrig
- LFO Keytrig
Połączenia:
- Główny przełącznik zasilania
- Wejście DC 9V
- USBC
- MIDI IN / OUT / THRU
- Wejście pedału Sustain (przełącznik)
- Wejście pedału (ciągłe)
- Stereofoniczne wyjścia liniowe 1/4": L/Mono i R
- Stereofoniczne wyjście słuchawkowe 1/4"
Wielofunkcyjny Joystick sterujący:
- Lewo / prawo dla pitch bend
- Wykonywalne vibrato
- Tryb zatrzymania z blokadą
Arpeggiator:
- 6 typów arpeggiatora (Up, Down, Up/Down 1, Up/Down 2, Played & Random
- Kontrola szybkości synchronizacji od 2nds do 32nds
- Przycisk Tap tempo
- Swing, w tym swing pozytywny i negatywny
- Auto clock sync (wykrywa zegar MIDI lub USB-MIDI i automatycznie synchronizuje arpeggiator)
- Latch poprzez joystick HOLD
- 6 Zakres oktaw
Kontrola trybu duofonicznego:
- Tryb Duo.
- Tryb Duo z prostym filtrem
- Regulacja obrotów dla trybu duofonicznego
Efekty cyfrowe:
- Reverb time
- Reverb poziom
- Reverb Filtr górnoprzepustowy
- Reverb Filtr dolnoprzepustowy
- Poziom Chorus
- Typ chorusa
Sterowanie klawiaturą:
- 37 Full-size półważone klawisze velocity-sensitive
- Aftertouch kanałów
- Przesunięcie oktawy
Wymiary: 320 x 320 x 110 mm
Waga: 5,3 kg
Kod produktu: MANTIS