Pełny opis
Widok pełny Opis
Powrót do korzeni
Moog Grandmother przenosi Moog z powrotem do swoich modularnych korzeni, inspirowanych klasycznymi syntezatorami Moog z lat 70. i 80. ubiegłego wieku. W pełni analogowy układ oddaje ciepło i ziarnistość syntezatorów retro, zapewniając szeroką paletę dźwięków o niezrównanej mocy i charakterze tonalnym. 32-nutowa czułość velocity zapewnia płynną grę, dając wrażenie podobne do fortepianu dla dodatkowej ekspresji. Unikalna konstrukcja jest kulminacją różnych modułów, ręcznie wybranych i włączonych do naprawdę jedynego w swoim rodzaju syntezatora.
Oscylatory pochodzą z Minimooga, mikser z CP3, a sprężynowy zbiornik Reverb jest oparty na konstrukcji Moog 905. Sercem Moog Grandmother są podwójne analogowe oscylatory z wybieranymi kształtami fal i opcjami twardej synchronizacji. Ta kombinacja klasycznych modułów łączy się ze sobą, tworząc wszechstronną paletę dźwięków, która może być używana do tworzenia wszystkiego, od atmosferycznych pads do syntezatorowych leadów w stylu vintage.
Półmodularna konstrukcja z możliwością patchowania
Grandmother posiada szeroką gamę punktów patch, zapewniając praktyczne podejście do projektowania dźwięku. Chociaż patchowanie nie jest wymagane, Grandmother zapewnia szereg kreatywnych możliwości patchowania, pozwalając na odblokowanie pełnego potencjału syntezatora. Patching może być używany do zastępowania wewnętrznych połączeń, dzięki czemu różne sekcje działają jak samodzielne moduły. Syntezator świetnie sprawdza się również jako analogowy procesor dźwięku dla zewnętrznych źródeł.
Arpeggiator i sekwencer
Wbudowany arpeggiator i sekwencer zostały zaprojektowane tak, aby były łatwe w użyciu, umożliwiając tworzenie rytmów i wzorów melodycznych w locie. Potężny sekwencer zawiera 256 nut z trzema lokalizacjami sekwencji. Każdy krok sekwencera może być wprowadzony jako nuta lub reszta. Poszczególne kroki mogą być również wprowadzane z krawatem i/lub akcentem. Pamięć sekwencji jest przechowywana nawet przy wyłączonym zasilaniu, umożliwiając programowanie sekwencji do wykorzystania w późniejszych występach.
Istnieją również elementy sterujące do zmiany sposobu, w jaki sekwencer odtwarza nuty, umożliwiając tworzenie sekwencji od tyłu do przodu lub wyzwalanie sekwencji losowej. Arpeggiator doskonale nadaje się do tworzenia wzorów melodycznych, szumów, rytmów i innych pomysłów muzycznych. Podobnie jak w przypadku sekwencera, można również zmienić kierunek arpeggiatora, aby zwiększyć jego wszechstronność.
Filtr i zbiornik sprężynowy reverb
Jedną z najbardziej unikalnych cech Moog Grandmother jest zintegrowany sprężynowy zbiornik reverb. Sprężynowe zbiorniki reverb były podstawą analogowych syntezatorów z lat 80-tych. Sprzętowa sprężyna Reverb może być używana do przetwarzania zewnętrznych dźwięków, jak również wewnętrznych brzmień tworzonych przez użytkownika. 6-calowy analogowy zbiornik sprężynowy reverb jest wyposażony w dedykowaną kontrolę Mix, a także łączność I / O. Ten syntezator nie byłby kompletny bez najwyższej jakości filtrów.
Syntezator zawiera klasyczny filtr drabinkowy dolnoprzepustowy -24 dB/oktawę Moog, który doskonale nadaje się do usuwania wysokiej jakości harmonicznych przy jednoczesnym zachowaniu niskiej odpowiedzi. Wartość -24 dB odnosi się do współczynnika tłumienia na poziomie -24 dB przed oktawą. W zestawie znajduje się również 1-biegunowy filtr górnoprzepustowy o tłumieniu -6d/oktawę. Jest to idealne rozwiązanie do pozbycia się niskich tonów przy jednoczesnym zachowaniu górnej części spektrum częstotliwości. Filtry te doskonale nadają się do zmiany kształtu dźwięku.
Design w stylu retro
Przyciągający wzrok design Grandmother przypomina syntezatory vintage, od schematu kolorów po pokrętła. Posiada zarówno klasyczny analogowy generator obwiedni ADSR, jak i analogowe LFO z funkcjami audio-rate dla wszechstronnej kontroli. Wielokolorowy schemat jest oparty na oryginalnych modułach, a także pomaga koordynować kolorystycznie różne sekcje.
Wszechstronne punkty patch i łączność
Moog Grandmother może pochwalić się szeroką gamą przydatnych połączeń, w tym DIN MIDI In/Out/Thru i USB MIDI. Łączność MIDI może być używana w studiu, idealna do włączenia syntezatora do produkcji muzycznych przy użyciu wybranego programu DAW. Urządzenie posiada łącznie 41 punktów patch, na które składa się 21 wejść, 16 wyjść i równolegle okablowane złącze Mult z 4 gniazdami.
Syntezator został zaprojektowany do współpracy z innymi jednostkami Moog, takimi jak Mother-32, DFM, systemami modularnymi Eurostojak i różnymi innymi produktami. Zewnętrzne wejście audio 1/4 cala umożliwia podłączenie gitar, automatów perkusyjnych i innych urządzeń zewnętrznych. Dodatkowo, dla zwiększenia elastyczności, dołączony jest również dwubiegunowy tłumik.
Cechy
- Sprzętowa sprężyna Reverb może być używana do przetwarzania zewnętrznych dźwięków
- ¼-calowe zewnętrzne wejście audio dla gitar, automatów perkusyjnych i innych urządzeń.
- Półmodularny - nie wymaga patchowania
- Łatwy w użyciu arpeggiator i sekwencer
- Przechowywanie do 3 sekwencji zawierających do 256 nut każda
- 2 oscylatory analogowe z wybieranym kształtem fali i twardą synchronizacją
- Klasyczny 4-polowy filtr drabinkowy 10Hz-20kHz
- Patchowalny 1-biegunowy filtr górnoprzepustowy
- Analogowy generator obwiedni ADSR
- Analogowe LFO z możliwością pracy z częstotliwością audio
- 32-nutowa klawiatura Fatar z funkcją velocity
- Wszystkie znormalizowane połączenia mogą zostać przerwane dla pełnej modularności
- DIN MIDI In/Out/Thru i USB MIDI
- Patchowalny dwubiegunowy tłumik
- Współpracuje z Mother-32, DFAM, systemami modularnymi Eurostojak i nie tylko
- 41 patch punktów z 21 wejściami, 16 wyjściami i równolegle okablowanym 4-gniazdem Mult
- Oscylatory oparte na Moog Minimoog
- Mikser oparty na Moog CP3
- Filtr oparty na Moog 904
- Generator obwiedni oparty na Moog 911
- VCA na podstawie Moog 902
- Sprężyna Reverb na podstawie Moog 905
Specyfikacja
- Dźwięk engine: Analogowy
- Liczba klawiszy: 32 Full-Size Klawisze
- Typ klawiszy: Velocity-sensing (sygnał Velocity nie jest przewodowy - dostępny przez MIDI i gniazdo KBD VEL OUT)
KBD VEL OUT jack)
- Inne kontrolery: Pitch Bend, Mod Wheel, Variable Glide
- Polifonia: Monofoniczna
- Źródła dźwięku: 2 oscylatory z możliwością wyboru kształtu fali (oscylator 2 obsługuje synchronizację z oscylatorem 1
plus liniowy FM), 1 generator białego szumu, gniazdo wejścia zewnętrznego
- VCF (LOW PASS): -24dB/Oktawa Moog Filtr drabinkowy z rezonansem (samooscylujący)
FILTR STATYCZNY (WYSOKI PAS): -6 dB/oktawę
- Źródła modów: Oscylator modulacyjny (Sinus, Sawtooth, Ramp, Square), Wyjście S/H, plus Obwiednia
i śledzenie klawiszy
- Obwiednia: Czterostopniowa (ADSR)
- Tłumik: Bipolarny
- Mult: Cztery równolegle połączone, niebuforowane punkty Patch
- Efekty: Sprężyna Reverb
- ARP/Sequencer: (256 kroków; trzy pliki sekwencji)
- Patch punkty:
- 41 x 3,5 mm z przodu i z tyłu
- 21 wejść
- 16 wyjść
- 4 równolegle okablowane wyjścia
- Wejście audio: Jedno gniazdo 1/4" TS (panel tylny)
- Wyjście audio: Jedno gniazdo 1/4" TRS dla słuchawek lub wyjście liniowe (panel tylny)
- MIDI I/O: 5-pinowe DIN In, Out, Thru; plus MIDI przez USB (panel tylny)
- WYMIARY: 23" (54,82 cm) szerokości x 14 1/4" (36,19 cm) głębokości x 5 1/2" (13,97 cm) wysokości
- Zasilanie: Dołączony zasilacz 12V DC (końcówka dodatnia), 2A, 100 do 240 V AC, 50/60 Hz
- Waga: 7,25 kg