Pełny opis
Widok pełny Opis
Wydajność przy niskiej latencji
Własna technologia USB w sercu RME Fireface UFX II zapewnia niesamowitą wydajność przy niskich opóźnieniach, która może łatwo zintegrować się z większością systemów komputerowych, w tym PC, Mac i systemów opartych na Linu. Własna technologia USB od RME wykorzystuje połączenie USB 2.0, dzięki czemu RME UFX II jest wysoce kompatybilny z szeroką gamą oprogramowania i DAW. Z docelowymi wartościami SNR i THD, jak również zoptymalizowanym obwodem analogowym, RME Fireface UFX II zapewnia bezprecedensową jakość i wydajność dźwięku.
Łączność analogowa i cyfrowa
Interfejs audio RME Fireface UFX II posiada w sumie 50 kanałów audio, z 30 wejściami i 30 wyjściami, obsługując częstotliwości próbkowania do 192kHz dla wyjątkowej jakości i wydajności dźwięku. Szeroki zakres połączeń analogowych i cyfrowych sprawia, że Fireface UFX II jest idealny do zastosowań studyjnych i live. Do dyspozycji jest 12 analogowych wejść/wyjść oraz dwa wejścia/wyjścia ADAT umożliwiające rozszerzenie Fireface UFX II do kolejnych 16 kanałów wejść analogowych, a także 2 kanały AES i SPIDF oraz WordClock lub połączenia BNC. Interfejs audio UFX II wyposażono również w najnowsze, wysokiej klasy konwertery AD/DA firmy RME, ze zoptymalizowanymi obwodami analogowymi I/O zapewniającymi nieskazitelnie czysty i krystalicznie czysty dźwięk. Cztery wejścia Mic/Line na panelu przednim posiadają wbudowane zasilanie Phantom i zapewniają wyjątkową przejrzystość dla płaskiego i bogatego brzmienia, idealnego do nagrań studyjnych. Nowo zaprojektowany, wolny od PAD obwód mikrofonowy zapewnia bezproblemowe działanie nawet w najbardziej wymagających sytuacjach nagraniowych. W połączeniu z niskimi opóźnieniami i wysokiej klasy konwerterami AD/DA, Fireface UFX II zapewnia optymalną jakość dźwięku, idealną zarówno dla live występów, jak i pracy w studio.
Bezpośrednie nagrywanie przez USB
Jedną z najbardziej unikalnych i wygodnych cech Fireface UFX II jest funkcja DURec (Direction USB Recording). Funkcja DURec pozwala na nagrywanie i odtwarzanie wszystkich inptuów i wyjść bezpośrednio do napędu USB, takiego jak pendrive lub dysk twardy. Druga generacja elementy konstrukcyjne zapewnia lepszą kompatybilność i funkcjonalność, gwarantując większą niezawodność, nawet w przypadku powolnych i wielopartycyjnych dysków twardych USB.
Projekt i konstrukcja
Elegancka i ergonomiczna konstrukcja interfejsu audio RME Fireface UFX II nie tylko dobrze wygląda, ale również zapewnia szeroki zakres elementów sterujących. Panel przedni zawiera dwa bardzo szczegółowe mierniki, zapewniające precyzyjną wizualną wizualizację wszystkich wejść. Panel przedni posiada również wbudowane wyjście słuchawkowe, a także złącza MIDI I/O oraz cztery wejścia mikrofonowe/liniowe. Ergonomiczna konstrukcja usprawnia pracę, a łatwy w użyciu układ nawigacyjny sprawia, że przełączanie pomiędzy wejściami i regulacja ustawień jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.
Cechy
- 30 wejść/30 wyjść USB Audio Interface
- Idealny zarówno dla live jak i zastosowań studyjnych
- Niestatywardowe, wysokiej klasy konwertery AD/DA
- Optymalizacja obwodów analogowych z poprawionym SNR i THD
- Cztery wejścia mic/line na panelu przednim
- DURec (bezpośrednie nagrywanie USB) pozwala na nagrywanie wszystkich wejść i wyjść
- Niestatywardowa technologia USB 2.0 zapewniająca niskie opóźnienia
- 12 analogowych wejść i 12 analogowych wyjść
- Łączność ADAT, AES, SPDIF, WordClock i BNC
- Obsługuje częstotliwość próbkowania do 192kHz
- Konstrukcja do montażu w szafie stojak 1U
Specyfikacja
Analogowe
AD, wejście liniowe 1-8, z tyłu
- Rozdzielczość AD: 24 bity
- Stosunek sygnał/szum (SNR): 113 dB RMS nieważone, 116 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,1 dB: 5 Hz - 20,8 kHz
- Pasmo przenoszenia@ 96 kHz, -0,5 dB: 3 Hz - 45,8 kHz
- Pasmo przenoszenia@ 192 kHz, -1 dB: 2 Hz - 92 kHz
- THD: THD+N: Separacja kanałów: > 110 dB
- Maksymalny poziom wejściowy: +19 dBu
- Wejście: 6,3 mm TRS jack, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 8 kOhm niezbalansowana, 12 kOhm zbalansowana
- Czułość wejściowa: Przełączalna na Lo Gain, +4 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ Lo Gain: +19 dBu
- Poziom wejściowy dla 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Zmienne wzmocnienie: 0 do +12 dB
- Minimalny poziom dla 0 dBFS: +1 dBu, -1.2 dBV
Wejścia mikrofonowe 9-12, przód (tak samo jak AD, ale)
- Wejście: XLR, elektronicznie zbalansowane
- Impedancja wejściowa: 3,4 kOhm
- Stosunek sygnał/szum (SNR): 115 dB RMS nieważone, 118 dBA
- Zakres wzmocnienia: 75 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, Wzmocnienie 0 dB: +18 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, Gain 75 dB: -57 dBu
- DIODA LED CLIP: 0 dBFS
- SIG LED: -60 dBFS
Instrument In 9-12, przód (Tak samo jak AD, ale)
- Wejście: 6,3 mm TS jack, niezbalansowane
- Impedancja wejściowa: 1 MOhm
- Stosunek sygnał/szum (SNR): 114 dB RMS nieważone, 118 dBA
- Zakres wzmocnienia: 42 dB
- Maksymalny poziom wejściowy, Wzmocnienie 8 dB: +21 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy, Gain 50 dB: -21 dBu
DA, wyjścia liniowe 3-8, tył
- Rozdzielczość: 24 bit
- Zakres dynamiki (DR): 115 dB RMS nieważone, 118 dBA
- Pasmo przenoszenia @ 44,1 kHz, -0,5 dB: 5 Hz - 20,8 kHz
- Pasmo przenoszenia@ 96 kHz, -0,5 dB: 5 Hz - 45 kHz
- Pasmo przenoszenia @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 89 kHz
- THD: THD+N: Separacja kanałów:
> 110 dB
- Maksymalny poziom wyjściowy:
+19 dBu
- Wyjście:
6,3 mm TRS jack, serwo-zbalansowane
- Impedancja wyjściowa:
75 Ohm niezbalansowane, 150 Ohm zbalansowane
- Przełączalny poziom wyjściowy Hi Gain:
+4 dBu, -10 dBV
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ Hi Gain:
+19 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ +4 dBu:
+13 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @-10 dBV:
+2 dBV
DA - Stereofoniczne wyjście monitorowe XLR (1-2) (tak samo jak DA, ale)
- Wyjście: XLR, symetryczne
- Przełączany poziom wyjściowy 24 dBu, Hi Gain: +4 dBu, -10 dBV
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ 24 dBu: +24 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ Hi Gain: +19 dBu
- Poziom wyjściowy przy 0 dBFS @ +4 dBu: +13 dBu
- Poziom wyjściowyprzy 0 dBFS @ -10 dBV: +2 dBV
DA - Stereofoniczne wyjście monitorowe (9-12) (tak samo jak DA, ale)
- Wyjście: 2 x 6,3 mm TRS stereo jack, niezbalansowane
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Wysoki: +19 dBu
- Maksymalny poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Low: +2 dBV
- Impedancja wyjściowa: 2 Ohm
- Maksymalna moc na kanał przy obciążeniu 32 Ohm, 0,1 THD: 210 mW (2,6 Vrms, +10,5 dBu)
MIDI
- MIDI: 2 x MIDI I/O poprzez 5-pinowe gniazda DIN
- Wejście: Izolowane galwanicznie przez wejście optycznie sprzężone
- Tryb Hi-speed: Jitter i czas reakcji typowo poniżej 1 ms
- Inne: Oddzielne 128-bajtowe FIFO dla wejścia i wyjścia
Cyfrowy
- Zegary: Wewnętrzny, ADAT, AES, MADI, word clock
- Konstrukcja o niskim poziomie jittera: Wewnętrzny zegar: 800 ps Jitter, losowe spektrum rozrzutu
- Tłumienie jittera zegarów zewnętrznych: > 30 dB (2,4 kHz)
- Efektywny wpływ jitteru zegara na konwersję AD i DA: bliski zeru
- PLL: PLL zapewnia zerowy dropout, nawet przy jitterze większym niż 100 ns.
- Inne: Digital Bitclock PLL dla bezproblemowej pracy ADAT z różnymi prędkościami
- Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz
Wejścia cyfrowe
AES/EBU
- XLR: 1 x XLR, transformatorowo zbalansowane, izolowane galwanicznie, zgodnie z AES3-1992
- Stopień wejściowy: Stopień wejściowy o wysokiej czułości(Inne: Akceptuje format konsumencki i profesjonalny
- Zakres blokady: 27 kHz - 200 kHz
- Jitter po zsynchronizowaniu z sygnałem wejściowym: Tłumienie jittera: > 30 dB (2,4 kHz)