Pełny opis
Widok pełny Opis
Współpraca Dave'a Smitha i Toma Oberheima
OB-6 jest wynikiem współpracy dwóch największych umysłów w dziedzinie projektowania syntezatorów. Dave Smith i Tom Oberheim są szanowani za swoje innowacyjne i wpływowe projekty syntezatorów typu poly, przy czym każdy z nich wniósł do projektu OB-6 swoje własne, unikalne cechy.
OB-6 łączy w sobie śmiałe, signature brzmienie Oberheima z nowoczesnymi innowacjami Dave'a Smitha, dając w efekcie syntezator typu poly, który zapewnia to, co najlepsze w syntezatorach vintage i nowoczesnej technologii. Sam syntezator posiada 49-klawiszowe łoże z 2 oscylatorami oraz 64-krokowy polifoniczny sekwencer krokowy.
Vintage Brzmienie SEM
Brzmienie engine w OB-6 zostało opracowane i zainspirowane oryginalnym SEM Toma Oberheima, który służył jako zwornik jego 4- i 8-nutowych syntezatorów. Brzmienie engine posiada dwa dyskretne oscylatory sterowane napięciem (i suboscylator) na głos, oraz płynnie zmienne kształty fal. Dwubiegunowy, zmienny filtr rezonansowy oferuje szereg parametrów, w tym funkcje dolnoprzepustowe, górnoprzepustowe, wycinkowe i pasmowo-przepustowe.
Łatwość programowania i grania
OB-6 został zaprojektowany z myślą o prostocie, dzięki czemu jest łatwy w obsłudze i programowaniu. Na panelu przednim znajduje się pokrętło dla prawie każdej dostępnej funkcji, w tym 500 programów fabrycznych i 500 programów użytkownika, które można ponownie zapisać.
Przycisk manualny włącza tryb pracy panelu live, w którym brzmienie OB-6 przełącza się na aktualne ustawienia panelu przedniego, dając wizualną reprezentację tego, co słyszysz. Półważona, czterooktawowa klawiatura z funkcją velocity i channel aftertouch pozwala na dodanie ekspresji i zmian dynamicznych.
Dual efekty
W syntezatorze wbudowano szereg różnorodnych efektów, dzięki którym można dostosowywać i edytować dźwięki podczas gry. Dostępne są studyjnej jakości efekty, takie jak: Delay, Reverb, Chorus, Flanger, Phase Shifter i Ring Modulation. Te cyfrowe efekty działają w rozdzielczości 24-bit/48kHz z prawdziwym bypassem, który zapewnia pełną analogową ścieżkę sygnału.
Sekwencjonowanie kroków Poly i X-mod
Funkcja X-Mod (Crossmodulation) pozwala na modulację częstotliwości dwóch oscylatorów, rozszerzając paletę brzmień i tworząc środki do budowania niekonwencjonalnych i unikalnych dźwięków. Źródłem modulacji jest obwiednia filtra i oscylator 2, przy czym oba oscylatory posiadają regulację biopolarną. Możesz wybierać spośród wielu opcji docelowych, takich jak częstotliwość oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, odcięcie filtra, kształt i wiele innych.
Oprócz crossmodulacji, OB-6 posiada polifoniczny sekwencer krokowy, który obsługuje do 64 kroków i do 6 nut na krok. Ten wszechstronny sekwencer pozwala na aranżację i tworzenie sekwencji oraz syntezę do zewnętrznego zegara MIDI. Tryb unison w sekwencerze posiada konfigurowalną liczbę głosów, tryby klawiszy oraz pamięć chord.
Właściwości
Oscylatory
- Dwa dyskretne VCO na głos
- Ciągle zmienny kształt fali - sawtooth i impuls o zmiennej szerokości, plus triangle na oscylatorze 2)
- Szerokość impulsu na oscylator
- Możliwość twardej synchronizacji; oscylator 1 synchronizuje się z oscylatorem 2
- Generator sub-oktawy fali squave (oscylator 1) na głos
- Tryb niskiej częstotliwości (oscylator 2)
- Włączanie/wyłączanie śledzenia klawiatury (oscylator 2)
- Wielkość detune'u oscylatora dla zwiększenia niestabilności strojenia, od subtelnego do extreme
Mikser
- Ilość dla oscylatora 1
- Ilość podoktawy oscylatora 1
- Ilość oscylatora 2
- Ilość białego szumu
Filtr zmienno-stanowy
- Dwubiegunowy, rezonansowy filtr na głos z funkcjami low-pass, high-pass, band-pass i notch, inspirowany oryginalnym filtrem Oberheim SEM
- Ilość obwiedni filtra bi-polarnego
- Modulacja prędkości obrotowej obwiedni
- Śledzenie klawiatury: wyłączone, połowa, pełne
Obwiednia filtra
- Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR)
- Modulacja prędkości obrotowej obwiedni
Obwiednia wzmacniacza
- Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR)
- Modulacja prędkości obrotowej ilości obwiedni
Oscylator niskich częstotliwości
- Pięć kształtów fal: sinus, sawtooth, reverse sawtooth, square i random (próbkowanie i zatrzymanie)
- Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI)
- Wielkość początkowa
- Mod destinations: oscillator 1 frequency, oscillator 2 frequency, oscillator 1 and 2 pulse width, filter cutoff, filter mode, amp
X-Mod
- Źródła: obwiednia filtra (bi-polarna) i oscylatora 2 (bi-polarna)
- Miejsca docelowe: częstotliwość oscylatora 1, kształt oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, odcięcie filtra, tryb pracy filtra, normalny do filtra pasmowego
Aftertouch
- Możliwość wyboru wartości nuty: 16. nuta, triolka 8. nutowa, 8. nuta, 8. nuta z kropką, ćwierćnuta
- Zakres jednej, dwóch lub trzech oktaw
- Tryby: góra, dół, góra/dół, losowy i przypisania
Sekwencer
- Polifoniczny sekwencer krokowy z maks. 64 krokami i odpoczynkami
Efekty
- Stereofoniczne zniekształcenia analogowe
- Dual, 24-bitowe, 48 kHz efekty cyfrowe, w tym: reverb (room, hall, plate, spring), delay (pełnopasmowy cyfrowy delay i emulowany bucket brigade), chorus, flanger, przesuwniki fazy i modulator pierścieniowy
- Delay synchronizacja
- True bypass utrzymuje w pełni analogową ścieżkę sygnału, gdy efekty cyfrowe są wyłączone
Elementy sterujące wydajnością
- Pełnowymiarowa, półważona, 4-oktawowa klawiatura z funkcją velocity i aftertouch
- Podświetlane kółka pitch i mod
- Sprężynowe pokrętło pitch z możliwością wyboru zakresu dla każdego programu (od 1 do 12 półtonów w górę i w dół)
- Regulacja transpozycji w zakresie 8-oktawowym
- Przełącznik Hold blokuje zatrzymane nuty
- Polifoniczne portamento
- Tryb unisono (monofoniczny) z konfigurowalną liczbą głosów, od jednego do wszystkich sześciu głosów, z pamięcią chord i trybami klawiszy
- Przełącznik ręczny: gdy jest włączony, panel przedni jest live; to, co widzisz, jest tym, co słyszysz
Patch Pamięć
- 500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów każdy
- Bezpośredni dostęp do programów, w tym dostęp za pomocą jednego przycisku do bieżącego zestawu 10 programów
Wejście/wyjście
- Lewe/mono i prawe wyjście audio (2 x 1/4'' gniazdo telefoniczne)
- Wyjście słuchawkowe (stereo, gniazdo telefoniczne 1/4'')
- Porty MIDI in, out i thru
- USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI
- Wejście na pedał ekspresji Filter Cutoff
- Wejście pedału ekspresji głośności
- Wejście przycisku nożnego Sustain
- Wejście przycisku start/stop sekwencera
Zasilanie
- Gniazdo zasilania IEC AC dla wewnętrznego zasilacza
- Możliwość pracy na całym świecie przy napięciu od 100 do 240 V i częstotliwości od 50 do 60 Hz; maksymalny pobór mocy 30 W