Nieobsługiwana przeglądarka
Przeglądarka internetowa, której obecnie używasz, nie jest już wspierana i w związku z tym funkcje tej strony mogą nie działać zgodnie z oczekiwaniami. Zalecamy aktualizację do aktualnie obsługiwanej przeglądarki (takiej jak Chrome, Edge lub Firefox), aby poprawić bezpieczeństwo, szybkość i ogólne wrażenia.
Kluczowe cechy
Ten opis został przetłumaczony automatycznie z języka angielskiego - Oryginalną wersję zobacz tutaj
Wymień swój syntezator analogowy Moog Minimoog Model D na Gear4music. Idealny, jeśli chcesz urozmaicić swoją paletę dźwięków lub zintegrować nowoczesne funkcje cyfrowe z klasyczną syntezą analogową. Rozważ zamianę tego kultowego syntezatora na nowszy model, który oferuje możliwości hybrydowe, dodatkowe opcje modulacji, a nawet rozszerzoną łączność, aby płynnie dopasować się do nowoczesnej konfiguracji studyjnej lub zestawu występowego live.
Numer produktu: 300057
Jedną z najbardziej unikalnych i wyróżniających się cech Minimoog Model D jest skrupulatnie ręcznie wykonana konstrukcja, która została stworzona przez wykwalifikowanych techników w fabryce Moog. Zewnętrzna drewniana obudowa jest zbudowana z lokalnie pozyskiwanego twardego drewna Appalachów, które jest następnie wzmacniane aluminiową obudową dla integralności strukturalnej i eleganckiego estetycznego wykończenia.
Minimoog Model D posiada te same wewnętrzne obwody i ścieżkę sygnału, co jego poprzednik, zapewniając brzmienie signature Moog z dodatkowym bonusem w postaci nowoczesnych ulepszeń. Wysokiej jakości klawiatura Fatar jest nowym dodatkiem do konstrukcji Modelu D, wyposażonym w ekspresyjne elementy sterujące, takie jak prędkość i czułość na nacisk, zapewniające naturalną i płynną grę. Dostępna jest również dedykowana analogowa funkcja LFO z kształtami fal triangle i kwadratowych oraz wyjścia CV dla wysokości dźwięku, prędkości bramki i ciśnienia końcowego, a także podstawowa integracja MIDI.
Minimoog był tak naprawdę pierwszym rozpoznawalnie nowoczesnym syntezatorem. W 1969 roku słowo "syntezator" - czy to przez Moog czy jakiegokolwiek innego producenta - oznaczało złożone, drogie, ciężkie, duże i delikatne moduły oraz patch przewody. Potrzeba czegoś nowego była oczywista i z pewnością była oczywista dla Billa Hemsatha, członka zespołu Minimoog, który skonstruował oryginalny prototyp z Bobem Moog.
"Jednym z moich zadań było demonstrowanie produktów potencjalnym klientom" - mówi Hemsath. Mieliśmy Model III - duży syntezator studyjny z dziesiątkami modułów. Za każdym razem podłączałem oscylator do filtra, a filtr do VCA - w sumie prawdopodobnie sześć patch przewodów. Po miesiącu lub dwóch przyszło mi do głowy, co by było, gdybym zbudował pudełko w ten sposób?".
Przyszłość syntezatora mogła być zdeterminowana przez to, jakie śmieci i kanibalizowane części leżały w magazynie. "Była tam pięciooktawowa klawiatura, z której Bob kradł nakładki na klawisze, by wymienić te wyszczerbione i połamane" - wspomina Hemsath. "Była też górna obudowa konsoli - miała cztery stopy długości, ale jej koniec był wyłamany. Zacząłem więc pracować nad klawiaturą. Liczba pozostałych klawiszy określiła jej rozmiar, który okazał się wynosić trzy oktawy. Więc ją rozciąłem. Obudowa klawiatury była roztrzaskana i przyciąłem ją tak, by pasowała. Pierwotnie [Bob] miał kontrolę portamento na lewym policzku. Tego brakowało, więc w lewym policzku było małe wycięcie i potrzebowałem czegoś tam. A może suwak? To pasowało. Tak więc prekursorem koła był ten suwak, tylko po to, by wypełnić przestrzeń".
Rezultatem była skorupa tego, co stało się Modelem A, pierwszym prototypem Minimooga, jaki kiedykolwiek powstał. Następnie Hemsath sklejał modele z części zamiennych i odrzuconych. Według jego obliczeń, tylko jeden oscylator modelu 901A pochodził ze świeżych zapasów; wszystko inne zostało uratowane z kosza na śmieci Moog.
Wraz z Bobem Moog, Jimem Scottem i Chadem Huntem, projekt został dopracowany w czterech modelach. Latem 1970 roku Model D był gotowy do produkcji i po raz pierwszy zaprezentowany światu. Dick Hyman, legendarny pianista jazzowy i kompozytor, zaprezentował go podczas publicznego występu w Eastman School of Music.
Podobnie jak w przypadku Moog modular i Wendy Carlos, ambasadorami Minimooga ponownie okazali się muzycy. W oczach Boba Moog"pokazali nam wszystkim, do czego zdolny jest ten instrument". Keith Emerson wprowadził analogowe brzmienie do słownika rocka, najpierw na swoim modularnym behemocie, a następnie na Mini. Następnie pojawił się Jen Hammer, który rozwinął niesamowite umiejętności gry na lewym kole. Style gry opracowane zarówno przez Emersona, jak i Hammer, wraz z Chickiem Coreą, Rickiem Wakemanem i wieloma innymi, przekształciły ludzkie wyobrażenie o Minimoogu z czegoś podobnego do pudełka pełnego pokręteł w ekspresyjną siekierę muzyka".